Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Materská škola Selce - návrhy 11 - 20

Postupne predstavujeme všetky súťažné návrhy. Dnes sú to návrhy číslo 11 až 20.
Súťaže
Red 324.02.2016
17610+8
Materská škola Selce - návrhy 11 - 20

Návrhy sú prestavené pod číslami pridelenými vypisovateľom súťaže. Čísla boli prideľované chronologicky podľa času doručenia. (Posudky poroty pripájame k návrhom ktoré postúpili do 2., 3. a 4. kola). 

 

Súťažný návrh č.11 - Mgr. arch. Jaroslav Pavle

- Návrh postúpil do 2.kola súťaže a skončil v poradí 16–23 ex aequo s počtom bodov 90.

"Hmotovo je stavba prispôsobená štruktúre a charakteru dedinskej zástavby./ Dom dvor / Základným stavebným modulom bola zvolená kocka  / deti - hra  a magickosť čísla 3. Rozmer 3 x 3 x 3 metre bol zvolený ako optimálny rozmer, ktorý je v projekte násobený podľa potreby a je delený na polovicu a tretiny."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Hodnotenie poroty:

Zástupca Lineárneho modelu  „naťahuje“ škôlku dôsledné od jedálne po telocvičňu. Uzatvára dobre akcentovaný verejný priestor od záhrady a priehľadov na priestor za plotmi. Veľmi dobrú dispozíciu autor zbytočne rozohral a tak obetoval kompaktné riešenie pre hru s horšie osvetleným polo átriom. Viacúčelová miestnosť nejde uzavrieť a tak prevádzkovo oddeliť. Pevným rozdelením tried na plochu pre denné aktivity a odpočinok sa stráca flexibilita týchto priestorov.

Prínosom je, ako u jedného z mála návrhov, záujem o farebné riešenie, ktoré však nakoniec s toporne riešenou kompozíciu prelamovaných striech nádejný postup tohto návrhu zastavilo. I pri tomto návrhu sa zaujímavý názor v dispozícií nepodaril presvedčivo odraziť v hmote a výrazu objektu.

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.12 - Ing. arch. Ivan Čitáry, PhD., Jakub Dunčko

- Návrh postúpil do 3.kola súťaže a skončil v poradí 11–15 ex aequo s počtom bodov 110.

"Pri návrhu hmoty sme si stanovili kompaktnosť ako hlavný cieľ. Vytvorili sme štyri hmoty, z ktorých tri hmoty tvorili triedy pre deti a jedna hmota bola viacúčelová sála. Tieto sme posunuli tak, aby tvorii v pôdoryse zaujímavú kompozíciu. Potom sme ich spojili a hmotu orezali šikmou strechou zhora. Strecha tak sleduje tvar terénu. Pri návrhu sme vsadili na jednoduchost hmoty a výrazových prostriedkov."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1

Hodnotenie poroty:

Predstavuje Centrálny model usporiadanie škôlky v rámci „mikrourbanizmu“ školského areálu. Objekt vilového archetypu je navrhnutý v dvoch nadzemných podlažiach. Kompaktnosť  je určite najlepšia cesta k dosiahnutiu efektivity udržateľnosti objektu. Problém porota videla  v uvoľnení centrálneho priestoru, ktorý kompaktný objekt nedokázal vhodne doplniť a posilniť, ako aj v obsluhe objektu pomocou výťahu a schodiska. Nepresvedčivým sa javí tiež rozpor medzi štruktúrovaným pôdorysom a jednotnou šikmou strechou, ktorá vyvoláva v horných triedach nechcené galérie, problematické z hľadiska dozoru, bezpečnosti a teda i užívania.  Najväčší problém, ktorý vystavil „stopku“ tomuto návrhu je neprepojenie objektu s jedálňou a tým nevyriešenie stravovanie predškolákov. Prísun pokrmov voľným priestorom medzi výrobou a škôlkou sa javí problematicky. Spoločné šatne i spoločná jedáleň sa ukázali ako sporné riešenie.

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.13 - Ing. arch. Boris Oprchal, J. Zemana 

"Objekt materskej školy reaguje na chrakter jestvujúceho terénu a jeho orientáciu. Zapustením materskej školy do svahu sa vytvára možnosť využitia strechy ako zelenej náučnej záhrady so zaujímavými výhľadmi do okolia. Strecha zachytáva zrážky a prebytočná voda je zachytávaná nádrží, odkial je opätovne použitá na závlahu. Zelená strecha zároveň zlepšuje mikroklímu v interiéroch a bráni ich prehrievaniu. Zapustenie časti objektu do terénu znižuje ochladzované plochy a má pozitívny vplyv na celkovú energetickú náročnosť."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.14 - Ing. arch. Tomáš Sobota

"Koncepcia návrhu sa zakladá na tektonických a priestorových danostach existujúceho areálu školy, s využitm priestoru v centrálnej čast areálu a s využitm terénnych danost územia. Cieľom je rozvinute novej materskej školy (ďalej len MŠ) vnútri areálu a jej zapojenie a následné dotvorenie okolia do homogénneho celku napĺňajúceho potreby školy a jej žiakov v celom vekovom spektre."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.15 - Ing. arch. Michal Gerda, Ing. arch. Lucia Kostrubová

"Škôlka je miesto, ktoré ako jedno z prvých formuje vzťah dieťaťa k svojmu prostrediu a k iným ľuďom. Dieťa nadväzuje prvé sociálne kontakty a spoznáva svet okolo seba. Práve tieto vzťahy sa stali hlavnou myšlienkou navrhnutého objektu novej škôlky v obce Selce. Priestorové usporiadanie objektu ponúka rozvíjanie sociálnych kontaktov na viacerých úrovniach."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.16 - AG ateliér (Ing. arch.  Ján Gonda, Ing. arch. Erika Gondová)

"Hmotová skladba a celkový architektonický výraz sú koncipované tak,aby objekt prirodzene zrástol s daným svažitým terénom a prírodnými plochami školského areálu.Terénne úpravy a prírodné danosti využívame ako súčasť objektu.Severozápadná fasáda vymedzuje spolu s fasádou školy hlavný nástupný a komunikačný priestor školského areálu.Situovanie  jednopodlažnej hmoty MŠ na terénnej vyvýšenine vyrovnáva výškový rozdiel medzi hmotou MŠ a školy a zároveň terasovitým usporiadaním zmäkčuje priestor oproti strohej hmote školy."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.17 - A. Dom s.r.o. (Ing. arch. Katarína Viskupičová, Ing. Magdaléna Horňáková, Ing. Martin Šlahor, Ing. arch. Mária Dostálová)

"Hmotovo architektonické riešnie Je vytvorené v kontexte na geomorfologickú polohu a tektonika objektu reflektuje etnologicky na architektúru miesta – vychádza z rozponu pôvodnej ľudovej architektúry tohto kraja, ktoru tvorí kamenná podnož/ - v návrhu _1-PP so vstupom/, na ktorú je postavená jednoduchá hmota prekryta sedlovou strechou"

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.18 - Ing. arch. Marcel Miškovský, Bc. Adam Kubica, Bc. Matej Miškovský 

- Návrh postúpil do 2.kola súťaže a skončil v poradí 16–23 ex aequo s počtom bodov 90.

"Nosným prvkom návrhu materskej školy v malebnej obci Selce je všadeprítomná príroda v jej rozmanitých formách. Práve kontakt s prírodným prostredím bol determinujúcim prvkom návrhu vo forme priameho prepojenia exteriéru a interiéru, hmotového riešenia objektu vzhľadom na prirodzenú topografiu terénu ale aj koncipovania exteriérových plôch a aktivít s nimi súvisiacich."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Hodnotenie poroty:

Návrh predstavuje Vertikálny model usporiadania škôlky po spádnici záhrady. Takéto návrhy museli prekonávať v rámci dispozície  prevádzky výškové rozdiely, ktoré spravidla viedli k oslabeniu bezbariérovosti škôlky. Tento návrh (trojpodlažné maximum v rámci súťaže) –zaujal veľmi atypickým riešením, ktoré sa však ukázalo ako problém  z hľadiska prevádzky, hmoty, výrazu i objektovej „spolupráce“ na pozemku.

Osvetlenie tried cez uzatvorené átria sa javí nevhodne. Z átrií nie je možný výstup do záhrady. Viacúčelový priestor je „schovaný a nedostupný. Vstup do objektu nie je správne akcentovaný a je pomerne vzdialený od parkoviska. Celkové usporiadanie nie je vhodné do svahu v horskej dedine. Triedy sú v interiéri zbytočne prevýšené a riešenie striech v kombinácii ploché/šikmé značne nepresvedčivé.

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.19ForZet s.r.o.(Ing. arch. Juraj Závodný, MSc. Eva Závodná, Ing. arch.  Miriam Petrušová, Ing. arch.  Tamara Závodná)

- Návrh postúpil do 3.kola súťaže a skončil v poradí 11–15 ex aequo s počtom bodov 110.

"Objekt materskej školy kompozične pozostáva z dvoch lineárnych hmôt položených na vrstevnici. Materská škola je koncipovaná ako jednopodlažná stavba, ktorá však reaguje na prirodzený sklon pozemku a to zmenou výškovej úrovne podláh jednotlivých hmôt budovy. Na navrhovaný objekt nadväzuje na hrane školského dvora exteriérové auditórium, ktoré slúži na spoločenské aktivity školy a vytvára prirodzený prechod z dvora do vyšších častí pozemku, ku ovocnému sadu a navrhovanému športovisku."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Hodnotenie poroty:

Návrh predstavuje „Lineárny kompaktný model“ umiestnený vhodne na prvej terase v bezbariérové neviazanosti na výrobu jedál. Návrh má veľmi dobrú dispozíciu, ale nepresvedčivú hmotovú skladbu. Triedy sú prevýšené s prídavným sporným horným osvetlením. Orchestrácia exteriéru pripomína skôr  mestskú architektúru. Porota odpudená tvrdosťou farebného riešenia sa musela k návrhu vrátiť, aby ocenila  mozaikovitosť detailov skladby fasády vo väzbe na interiér. Celkovo však návrh pôsobil v rámci areálu nekompromisne tvrdo. Avšak ani atraktivita  filigránskej skladby fasády porotu nepresvedčila o pokračovaní tohto návrhu v súťaži.

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Súťažný návrh č.20 - Ing. arch. Patrik Panda

"Objekt je v území umiestnený princípom modelovania existujúceho zeleného svahu, so snahou čo najviac využiť jeho potenciál a „zelenú“ zložku krajiny tak, aby bol finálny objekt maximálne „zžitý“ s územím. Vytváraný je princípom „zárezov“ a „jaziev“ v krajine, ktoré však majú pozitívny význam."

Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.1
Súťažný panel č.2
Súťažný panel č.2

Panely a text vo formáte PDF nájdete v prílohe nižšie:

Poloha na mape

Vložené
23. február 2016
0
1761
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím