Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Lávka odliata z tenkostenného, miestami len tri centimetre hrubého vysokopevnostného betónu.
S Ondřejom Císlerom na projekte spolupracoval Petr Tej z Kloknerovho ústavu ČVUT v Prahe. Vedúci oddelenia mechaniky bol garatom statického riešenia, materiálovej technológie aj procesu výroby.
Na východnom predmestí Kladna bola minulý rok dokončená lávka vedúca cez Dřetovický potok. Drobná stavba v časti Vrapice je súčasťou pešej trasy vedúcej zo sídla na cintorín."Lávka je koncipována ve vyšším smyslu jako magický portál mezi světem živým a mrtvých, či jako numinózní objekt z Vesmírné odysey," vysvetľuje architektonický koncept Ondřej Císler.
Mostné teleso je vyhotovené z vysokopevnostného mrazuvzdorného UHPC betónu triedy C 110 / 130 s rozptýlenou výstužou. Architektonický návrh skúma hranice ľahkosti a subtílnosti konštrukcie. "Výtvarně je založen na uhrančivosti černého, technologicky extrémně vyspělého materiálu," dodáva Císler. Konštrukčné riešenie na rozpon 10 m so vzopätím 0,4 m vhodne využíva zakrivenie geometrie lávky v dvoch osiach. Stabilizuje konštrukciu v oboch hlavných smeroch a umožňuje jednoduché zavetrenie zábradlia lávky. Priečny profil má šírku 1,5 m. Subtílna konštrukcia lávky obmedzila objem spotrebovaného materiálu na 1,4 m3, hmotnosť celej stavby je približne 3,5 tony.
Počas overovania vlastností konštrukcie a technológie odlievania vznikol prototyp, ktorý bol podrobený záťažovým skúškam. Materiál je farbený v hmote, povrchovo patinovaný leptaním a v kľúčových detailoch ručne dobrusovaný.
Protiváhu k high-tech architektúre lávky tvorí socha s názvom "Strážca" z dielne sochára Jana Hendrycha. Profesor Hendrych je okrem iného odborníkom na barokovú sochu umiestnenú v kontexte mosta a krajiny a jej plastickú modeláciu. Socha vychádza z pôvodných barokových predobrazov (napríklad Ján Nepomucký), umiestnených do komponovanej krajiny a dopĺňa celkovú priestorovú kompozíciu mosta.
Ťažiskovou kompozičnou témou je tiež koncepcia mosta ako sokla či priestorového kontextu pre sochu. Socha je vyhotovená z materiálu analogického k materiálu lávky.
Podklady: Aoc architekti
Načítavam diskusiu...