Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Realizácia sa dostala do užšieho výberu medzinárodnej poroty v rámci aktuálneho ročníka Českej ceny za architektúru.
V sobotu 2. decembra 2017 sa kvôli skrytej korózii predpínacích lán zrútila na hladinu Vltavy lávka, spájajúca Troju a Císařský ostrov. Konštrukcia premostenia nevydržala 33 rokov intenzívnej prevádzky aj kvôli zanedbaným revíziám a údržbe. Pri jej zrútení sa zranili štyria ľudia. Mesto urýchlene iniciovalo vyšetrovanie a začalo s plánovaním novej pešej lávky. Medzi priority patrili minimálne nároky na údržbu, jednoduchá revízia a rýchlosť realizácie. Za necelé tri roky vzniklo v pôvodnej pôdorysnej stope nové premostenie s úctyhodnými parametrami - dĺžkou 256 metrov, šírkou štyroch metrov a cenovkou 5,9 mil. €. Výsledné architektonické a konštrukčné riešenie definuje vzopätý oceľový nosník s kruhovým prierezom. Na subtílny centrálny prvok, nesený dvojicou eliptických pilierov nadväzuje odhalená sekundárna konštrukcia mostovky s drevenou pochôdznou vrstvou. Protipovodňovú odolnosť riešenia zabezpečuje sklopné zábradlie, ktoré v krízovej situácii minimalizuje bariéru v prietokovom profile.
Nová Trojská lávka obnovila prepojenie peších trás parku Stromovka, cez Cisársky ostrov, až k obľúbeným rekreačným cieľom v pražskej časti Trója, predovšetkým k ZOO, Botanickej záhrade, areálu Trojského zámku. Profil rozšírený na štyri metre vyhovuje potrebám zmiešaného využitia pre chodcov, cyklistov a korčuliarov, pričom v núdzových situáciách umožňuje tiež prejazd vozidiel Integrovanej záchrannej služby.
Kostru Novej Trojskej lávky tvorí hierarchicky štruktúrovaná oceľová konštrukcia. Na uzavretý nosník s kruhovým prierezom, ktorý je odolný voči zaťaženiu všetkých smeroch (zvislom, prevádzkovým aj vodorovnom v prípade povodne) nadväzujú oceľové priečniky a rúrkové pozdĺžniky, slúžiace na kotvenie drevenej mostovky a uchytenie zábradlia s mechanizmom sklápania. Pomerne subtílna konštrukcia vytvára vzopätú horizontálnu linku, podopretú štíhlymi eliptickými piliermi. Betónová podnož pilierov prechádza do oceľovej konštrukcie na úrovni hladiny päťročného povodňového prietoku. Eliptický prierez oboch častí eliminuje nepriaznivé účinky (vznik vírov) pri obtekaní prvkov vodou v riečisku.
Oceľovú konštrukciu mostovky dopĺňa drevo, použité ako pochôdzna vrstva. “Na Trojské lávce bylo dřevo využito nejen pro své technické vlastnosti, ale i pro svou významnou estetickou kvalitu. Dřevo stromu Lophira Alata (azobe) má obrovskou výhodu, že je není třeba chemicky ošetřovat a opatřovat opětovnými ochrannými nátěry. Je odolné vůči, vlhku, ohni a působení kyselých dešťů. Použití dubového dřeva by vyžadovalo dvakrát větší tloušťku, třikrát častější výměnu a nutnost chemické impregnace nebo ochranných nátěrů,” vysvetľujú autori. Protišmykové vlastnosti povrchu zvyšuje priečne drážkovanie.
Lávku osvetľujú vertikálne líniové svietidlá, integrované do stĺpikov zábradlia po oboch stranách lávky. Osadenie svetelných zdrojov na úroveň rebrovania zábradlia zabraňuje oslneniu chodcov.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu