Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)

Linka nad hladinou Sázavy.
Diela
Red 329.09.2021
6550+13
Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)
Autori: Ing. arch. Zbyněk Ryška, Ing. arch. Jan Skoupý, Ing. Josef PořickýNávrh: 2016 - 2020Realizácia: 2020 - 2020Adresa: Žižkova 228/12, Ždár nad Sázavou, Česká republikaPublikované: 29. september 2021

Realizácia sa dostala do užšieho výberu medzinárodnej poroty v rámci aktuálneho ročníka Českej ceny za architektúru.

Kontext 

Farská humna alebo "Farčata" je miestny názov pre historicky nezastavanú plochu medzi ulicou Veselská a riekou Sázava,  ktorá tvorila až do polovice 20. storočia hranicu západnej časti mesta. Zmeniť sa to malo v päťdesiatych rokoch, plánovaná výstavba však ostala iba na papieri. Transformácia nevyužívaného územia začala až koncom prvej dekády nového storočia, kedy v lokalite susediacej s centrom mesta a riekou vznikol udržiavaný park.

Lávka

Lávka je súčasťou širšieho projektu "Rozvoj cyklistických stezek ve Žďáře nad Sázavou a okolí" a revitalizácie parku Farská humna. Premostenie odkláňa cyklotrasu z cesty I / 19 a umožňuje napojenie štvrti Stalingrad na centrum mesta bez nutnosti prekonávať rušnú komunikáciu I. triedy. Lávka spája brehy rieky v mieste priečnej cesty parkom. Stavbu dopĺňajú schody, vedúce k rieke, ktoré sprostredkúvajú priamy kontakt s vodou.

Konštrukcia

Nosný systém tvoria 450 mm vysoké oceľové “I” profily, spriahnuté so železobetónovou doskou. Konštrukcia je na oboch brehoch votknutá do betónových základov. Povrchy sú ošetrené práškovou farbou (oceľové prvky) a pochôdznou náterovou izoláciou (oceľobetónová mostovka). Lávku po oboch stranách lemuje zábradlie z dreveného latovania, kotveného na vonkajšom obvode lávky.

Za výslednou podobou lávky stoja architekti zo štúdia Refuel, ktorí projekt spracovali v rámci komplexnej štúdie rekonštrukcie lávok cez Sázavu.

Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Širšie vzťahy
Širšie vzťahyAutor: Refuel
Situácia
SituáciaAutor: Refuel
Schematické rezy
Schematické rezyAutor: Refuel
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba

Podklady: Refuel

Poloha diela

Ing. arch. Zbyněk Ryška
Ing. arch. Jan Skoupý
Ing. Josef Pořický

Súvisiace články

Vložené
24. september 2021
0
655
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím