Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Viessmann

Climate of innovation

Ivanská cesta 30/A
Bratislava

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
24. september 2021
0
649

Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)

Linka nad hladinou Sázavy.
Lávka na Farských humnech, Žďár nad Sázavou (ČR)
Autori: Ing. arch. Zbyněk Ryška, Ing. arch. Jan Skoupý, Ing. Josef PořickýNávrh: 2016 - 2020Realizácia: 2020 - 2020Adresa: Žižkova 228/12, Ždár nad Sázavou, Česká republikaPublikované: 29. september 2021

Realizácia sa dostala do užšieho výberu medzinárodnej poroty v rámci aktuálneho ročníka Českej ceny za architektúru.

Kontext 

Farská humna alebo "Farčata" je miestny názov pre historicky nezastavanú plochu medzi ulicou Veselská a riekou Sázava,  ktorá tvorila až do polovice 20. storočia hranicu západnej časti mesta. Zmeniť sa to malo v päťdesiatych rokoch, plánovaná výstavba však ostala iba na papieri. Transformácia nevyužívaného územia začala až koncom prvej dekády nového storočia, kedy v lokalite susediacej s centrom mesta a riekou vznikol udržiavaný park.

Lávka

Lávka je súčasťou širšieho projektu "Rozvoj cyklistických stezek ve Žďáře nad Sázavou a okolí" a revitalizácie parku Farská humna. Premostenie odkláňa cyklotrasu z cesty I / 19 a umožňuje napojenie štvrti Stalingrad na centrum mesta bez nutnosti prekonávať rušnú komunikáciu I. triedy. Lávka spája brehy rieky v mieste priečnej cesty parkom. Stavbu dopĺňajú schody, vedúce k rieke, ktoré sprostredkúvajú priamy kontakt s vodou.

Konštrukcia

Nosný systém tvoria 450 mm vysoké oceľové “I” profily, spriahnuté so železobetónovou doskou. Konštrukcia je na oboch brehoch votknutá do betónových základov. Povrchy sú ošetrené práškovou farbou (oceľové prvky) a pochôdznou náterovou izoláciou (oceľobetónová mostovka). Lávku po oboch stranách lemuje zábradlie z dreveného latovania, kotveného na vonkajšom obvode lávky.

Za výslednou podobou lávky stoja architekti zo štúdia Refuel, ktorí projekt spracovali v rámci komplexnej štúdie rekonštrukcie lávok cez Sázavu.

Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Širšie vzťahy
Širšie vzťahyAutor: Refuel
Situácia
SituáciaAutor: Refuel
Schematické rezy
Schematické rezyAutor: Refuel
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba
Foto: Kamil Saliba

Podklady: Refuel

Poloha diela

Ing. arch. Zbyněk Ryška
Ing. arch. Jan Skoupý
Ing. Josef Pořický

Súvisiace články

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím