Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Autorský tím, ktorý pôsobí na Kloknerovom ústave ČVUT v Prahe, sa dlhodobo venuje architektonickým a konštrukčným návrhom mostných konštrukcií z UHPFRC (Lávka Holešovice-Karlín v Prahe, Lávka v Příboře, alebo Lávka cez Dřetovický potok...).
Aktuálna realizácia pešej a cyklistickej lávky cez Vltavu zaujme neobvyklým technickým riešením, kedy je mostovka zostavená priamo z pochôdznych prefabrikátov. Sofistikované technické riešenie necháva vyniknúť subtílnu konštrukciu a čistý detail bez ďalších povrchových vrstiev.
Lužec nad Vltavou je obec neďaleko Mělníka v malebnej lužnej krajine Vltavy. Od roku 1907, kedy bol vybudovaný laterálny kanál medzi obcami Hořín a Vraňany, je jedinou obcou v Českej republike, ktorá leží celým svojím územím na ostrove (oblasť je zároveň najväčším vltavským ostrovom).
Lávka vedie cez nesplavný tok rieky, medzi obcami Lužec nad Vltavou a Bukol. Cez rieku prechádza diaľková severo-južná cyklotrasa EuroVelo 7, vedúca zo Švédska na Sicíliu.
Architektonický návrh stavia na ľahkosti a subtílnosti konštrukcie, ktorú umožňil dosiahnuť vysokopevnostný betón s rozptýlenou oceľovou výstužou UHPFRC (ultra-high performance fibre reinforced concrete).
Lávka je koncipovaná ako zavesená konštrukcia s jedným pylónom a dvoma poľami rozpätí 30 + 100 m. Hlavné pole prekračuje úsek rieky so šírkou 70 m. Štyridsaťmetorvý oceľový pylón pôsobí, spolu s blízkou kostolnou vežou, ako výrazná dominanta v rovinatej krajine. Mostovka, vedená vo vertikálnom oblúku s polomerom 77 m, je zostavená priamo z pochôdznych UHPFRC prefabrikátov. Závesy tvorí 17 párov uzamknutých oceľových lán. Mostovka bola nad brehy montovaná na pevnej skruži, časť nad riekou sa montovala letmo. Mostovku zopína dvojica voľných káblov.
Sivá farebná schéma zjednocuje a "dematerializuje" všetky prvky konštrukcie. Začleneniu inžinierskej stavby do krajiny pomáha novo vysadená dubová alej, pozdĺž cesty na Bukolskej strane. Duby v budúcnosti dorastú do výšky pylónu.
Podklady: Linka
Fotografie: BoysPlayNice
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu