Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Pred časom sme predstavili cyklistický showroom a flagship store MTBIKER v zrekonštruovanej Pradiarni v areáli bývalej Cvernovky. Publikovali sme tiež interiér v špecifických priestoroch priľahlej historickej Silocentrály. Dnes sa pozrieme na prízemie spomínanej silocentrály - do Interiéru Isadore Community Hub, ktorý navrhol ateliér GRAU pre slovenskú značku cyklistického oblečenia. V priestore, opticky prepojenom prostredníctvom transparentného spojovacieho krčku s halou Pradiarne, pracujú architekti s minimom pevných deliacich konštrukcií. Koncept otvorenej cyklistickej obývačky, ktorá integruje showroom s úzkym výberom produktov a klubový priestor, podčiarkuje materiálové riešenie. Surové, odhalené povrchy a jednoduché vložené prvky vytvárajú voľný rámec pre vnímanie vystavených produktov, inšpiráciu a dialóg s ľuďmi rovnakej krvnej skupiny.
Realizáciu predstavia autori z ateliéru GRAU:
Interiér obchodu pre úspešnú značku cyklistického oblečenia Isadore Apparel založenú bratmi Velitsovcami je situovaný v novo vznikajúcom mestskom bloku na Mlynských Nivách. Súčasťou bloku je aj objekt bývalej pradiarne so silocentrálou, v parteri ktorej sa prevádzka nachádza.
Zadaním bolo vytvoriť Isadore community hub - novú typológiu, hybrid - obchodný priestor kombinovaný s open-office a kaviarenským klubovým priestorom tejto slovenskej cyklistickej značky. Ústrednou témou je pre nás moment stretnutia, pozvanie do obývačky vznikajúcej cyklo-komunity.
Dvojúrovňová topografia priestoru ho prirodzene delí na obchodnú a office/lounge zónu. Každá zóna je zároveň delená na ďalšie medzipriestory, vymedzené kompozíciou funkčných objektov. Vychádzali sme zo snahy nevytvárať priestor obstavaný objemnými hmotami, ale priznať jeho prirodzenosť a priestrannosť. Základnú koncepciu staviame na osovosti.
Ústredným prvkom obchodu je vystavenie produktov v centrálneho kruhu. Tento výstavný systém situovaný v priestore sme transformovali do samostatného objektu. Ostatné nábytky rozčleňujú okolitý priestor - funkčne, jednoducho a prakticky.
Preplávajúci koridor obchodu medzi dvomi námestiami a kompozícia objektov vytvára v každom výklade iný obraz funkčného využitia priestoru. Interiér bol oprostený od zbytočných vrstiev, doplnený o vložené elementy v jednoduchej materialite. Čistota a surovosť jednotlivých povrchov necháva vyznieť samotné produkty.
Pozinkované oceľové konštrukcie dopĺňa drevo, farba a recyklované materiály, ktoré nadväzujú na ústrednú myšlienky značky – používanie recyklovaných či udržateľných materiálov a skrátenie dodávateľského reťazca podporeného výrobou na Slovensku.
Autor: GRAU
Fotografie: Matej Hakár