Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Už samotné miesto nesie silný architektonický odkaz. Optika sídli v parteri funkcionalistického Živnostenského domu (dnes Nová scéna). Architekt Klement Šilinger navrhol v roku 1928 jednu z najväčších budov na Slovensku (v tej dobe), ktorá pozostáva z dvoch blokov prepojených mostíkom v úrovni prvého poschodia. Dynamiku objektov zvýrazňuje zatočená stredná ulička, ktorá spája Vysokú ulicu s Kollárovým námestím. Práve Živnostenská ulica napriek svojmu súčasnému stavu nesie silný genius loci, ktorý ovplyvnil aj výsledný návrh.
Andrej Olah s Filipom Marčákom rešpektujú danosti miesta. Otvorená dispozícia nie je preplnená vitrínami. Vystavené je len to podstatné. Nekomplikovaný, a funkčný priestor pôsobí nenútene, bez snahy o samoúčelnú exibíciu. Táto jednoduchosť a “ľahkosť” však skrýva množstvo náročných detailov, ktoré na prvý pohľad nie sú zrejmé. Umožňujú však plnohodnotné využitie priestoru. Architekti sa „vyhrali“ so zariadením, ktoré očividne harmonizuje s koncepciou interiéru.
Materiál v prirodzenej forme dopĺňa v interiéri optiky výrazný farebný motív. Farba, ktorá lemuje časť stien oživuje priestor, vystupuje v príjemnom kontraste k triezvej čistote bielej omietky a liatej podlahy.
Viac slovami architektov z ateliéru GRAU:
Zita, mala byť od začiatku rodinná firma. Náš priateľ Daniel, jeden zo zakladateľov, nás oslovil s novým konceptom, ktorý sa mal výrazne odlíšiť od ostatných optík svojou čistotou a jednoduchosťou, s dôrazom na precízny výber dioptrických rámov. Oslovil nás už pri hľadaní miesta, čo bolo určujúce aj pri samotnom návrhu interiéru. Nakoniec sme našli nie úplne ideálny priestor, v ktorom práve skončila prevádzka kaviarne.
Podstatným zásahom bolo vybúranie priečky rozdeľujúcej interiér na dva samostatné celky. Keďže bol priestor značne členitý, bolo potrebné ho najprv vyčistiť a zjednodušiť, vytvoriť takzvanú pohľadovú stenu, ktorá rozdelila interiér na časť zázemia a vyšetrovne zraku, a časť samotného obchodu, kde sú vystavené dioptrické rámy.
Interiér optiky Zita je založený na jednoduchej farebnej bordúre, ktorá lemuje časť stien a opticky tak zjednocuje interiér do jedného celku. Podlaha je z cementového samonivelizačného poteru s priznanou vlastnou farebnosťou.
Koncept dotvárajú čierne vložené nábytky a masívny pult s dubovou dyhou.
Snažili sme sa zámerne potlačiť samotný dizajn, tak aby hlavnou dominantou priestoru boli samotné rámy okuliarov.
Podklady: GRAU
Načítavam diskusiu...