Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
"Interiér jsme navrhli pro klienta s ohledem na jeho módní produkty - převážně košile, obleky a saka. Tak jako JANEK 'šije na míru', navrhovali jsme pro něj nový showroom stejným způsobem. Minimální vybavení je navrženo, aby nechalo vyniknout látkám, košilím, doplňkům, avšak v precizním detailu a elegantním provedení," opisujú koncept architekti z ateliéru NOW HOW.
Projekt rieši dizajnový prerod obchodu s konfekčnými košeľami na showroom zákazkového krajčírstva s omnoho širším sortimentom. Nová predajňa v historickom centre Prahy sa má stať novou vlajkovou loďou obchodnej siete firmy JANEK. Snahou architektov bolo predstaviť produktové portfólio firmy elegantným a efektným spôsobom. Sortimentom firmy je pánska spoločenská móda: košele, obleky, svetre, kabáty ale i rôzne doplnky a zákazkové topánky. Architekti pri návrhu kládli dôraz na predstavovanie jednotlivých kusov tovaru ako solitérnych objektov, ktoré majú v priestore vyniknúť.
Interiér predajne je rozdelený na dva prevádzkové celky. Smerom do ulice je orientovaný showroom prístupný všetkým návštevníkom. V "zadnej" časti obchodu je miestnosť, ktorá slúži ako krajčírsky salón pre zadávanie zákaziek s objednanými klientmi.
Hlavným výtvarným motívom v interiéri je stena z vertikálne usporiadaných valcov rôznych priemerov, na ktorých sú navinuté látky používané pri výrobe košieľ. "Jednoduše jsme použili charakteristický prvek známý ze všech krejčovských dílen. Stěna s logem tvoří pomyslná záda a sjednocuje celý prostor showroomu," vysvetľujú autori.
Charakteristickým prvkom v interiéri sú ploché klenby, ktoré dávajú priestoru osobitý charakter a odlišujú ho od "generických" predajní v nákupných centrách.
Na prezentáciu produktov architekti navrhli subtílny systém políc, ktoré sú kotvené do štíhlych stojok. Strohú kombináciu bielych stien a čiernych oceľových konštrukcií oživili dvoma solitérnymi stolmi so sklenenými vitrínami. Nábytok je potiahnutý prírodnou dubovou dyhou.
Steny predajne sú pokryté svetlou tapetou s jemným motívom pripomínajúcim látku. "Zadná" miestnosť pre zadávanie zákaziek je farebne neutrálnejšia. Architekti v priestore používajú iba odtiene sivej, aby zákazník nebol pri výbere najrôznejších látok a ladení "odevných komponentov" zbytočne rušený.
Skice:
Podklady: NEW HOW