Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Vjazd do Bosruckého tunela, Bosruck, Rakúsko

Dielo, ktoré môže byť príkladom, ako by sa malo pristupovať aj k utilitárnym dopravným stavbám. V Rakúsku je to už niekoľko rokov bežná prax. Aj zdanlivo nepodstatné projekty, ako vjazd do tunela, sa riešia na základe architektonických súťaží - ako diela nielen technické, ale ako diela podieľajúce sa významným spôsobom na kultúrnom obraze krajiny.
Diela
Red 330.07.2017
14270+26
Vjazd do Bosruckého tunela, Bosruck, Rakúsko
Autori: Peter Riepl, Gabriele RieplNávrh: 2012 - 2014Realizácia: 2014 - 2015Adresa: Bosruck, RakúskoPublikované: 30. júl 2017

Jedným z najdôležitejších spojení do juhovýchodnej Európy je pre Rakúšanov 5,5 km dlhý Bosrucký tunel, prechádzajúcej Ennstalskými Alpami a spájajúci Horné Rakúsko so Štajerskom. Pôvodný obojsmerný cestný tunel bol zrekonštruovaný a vedľa neho vyrástol západný tubus. Teraz je súčasťou diaľnice A9 Pyhrn a prejde ním cca 18 000 vozidiel denne.

Situácia - severný portál
Situácia - severný portálAutor: Riepl Riepl Architekten
Situácia - južný portál
Situácia - južný portálAutor: Riepl Riepl Architekten

Pôsobivá dopravná stavba je na oboch stranách ukončená novými portálovými konštrukciami, ktoré boli realizované na základe víťazného súťažného návrhu architekta Petera Riepla. Premyslené architektonické riešenie je pre projekty tohto druhu relatívne neobvyklé. Projekt sa zaraďuje k stavbám oslavujúcim dopravnú infraštruktúru. Precedensy možno nájsť v architektúre portálov železničných tunelov 19. storočia.

V meste Bosruck nájdeme viacero príkladov kvalitnej architektúry zrealizovanej v posledných rokoch. V tomto prípade slúži ako leitmotív návrhu materiál. Rad zásten je vyrobený z dierovaných mosadzných kaziet. Panely sú profilované a usporiadané tak, aby odrážali vertikalitu okolia a čiastočne prekrývali budovy a zariadenia potrebné na prevádzku a zabezpečenie tunelov. Rytmy vertikálnych mosadzných zásten podčiarkujú zážitok cestujúcich, ktorí sa približujú a vchádzajú priamo do stavby a dramatickú “letiacu strechu” vstupnej a výstupnej galérie, pôsobiacou ako prechodný priestor medzi tunelom a exteriérom.

Tento prístup odľahčuje technický charakter stavieb a ich komplexnosť. Mosadz bola zvolená pre svoju dlhú životnosť a odolnosť. Materiál je odolný voči posypovej soli. Trvácnosť povrchov bola overená simuláciou korózneho procesu pri expozícii materiálu po dobu 30 rokov.

Poloha diela

Peter Riepl
Gabriele Riepl

Súvisiace články

Vložené
29. júl 2017
0
1427
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím