Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Spoločnosť Milt nielen sleduje súčasné trendy, ale aktívne prispieva aj k ich tvorbe.
Zámer vznikol ako reakcia na projekt pripravovanej rekonštrukcie Negrelliho viaduktu. Technická stavba postavená v roku 1950 spája Karlín a Holešovice na druhej strane Vltavy. Do roku 1910 bola dokonca najdlhším viaduktom v strednej Európe. Meria 1100 m a má 99 oblúkov.
V súčasnosti prebiehajúca rekonštrukcia mala mať technický charakter, a pôvodne ani okrajovo nepočítala s možnosťou zmeny a využitia priestoru okolo stavby. Zámerom iniciatívy bolo poukázať na potenciál Negrelliho viaduktu a overiť spôsoby jeho začlenenia do mestského života.
Intervencia prebiehala priamo na mieste, testovala dopad na lokalitu a komunikovala nové možnosti využitia oblúkov viaduktu obyvateľmi. Priestor "pod mostom" si obľúbili nielen miestni obyvatelia, ale aj turisti.
Počas minulého leta priestor žil bohatým kultúrnym programom, ktorý vytvárali priamo obyvatelia Prahy. Iniciátori projektu súčasne predstavili víziu, ktorá sa zameriava na premenu priestorov pod oblúkmi mostu natrvalo. Miesto by tu malo nájsť bistro, remeselné dielne, galérie a ateliéry, ktoré by podporili kreativitu, ktorá je základom DNA Karlína.
Vďaka projektu Leto pod viaduktom sa podarilo iniciovať kreatívne využitie technickej pamiatky a zakomponovať zmeny do ďalších fáz príprav v spolupráci s Magistrátom a IPR Praha (s perspektívou realizácie ku koncu roku 2020).
Projekt pod viaduktom ukazuje, že architekt je schopný aj v pozícii občana iniciovať premenu stavby s dĺžkou jedného kilometra. Negrelliho viadukt je hľadáním cesty, ako môže kreativita prispieť k zlepšeniu mesta.
Navrhnuté prevádzky v oblúkoch mosta sú riešené bez konštrukčných zásahov do mostného telesa, ktoré je kultúrnou pamiatkou. Z celkového počtu 74 oblúkov je 44 určených pre nové funkcie. Priestory sú spojené do šiestich celkov. Na každý celok nadväzuje odlišný verejný priestor (Park Viadukt, U Kasáren, Negrelliho námestie, Karlínská brána a Jeruzalemský ostrov).
Podklady: CCEA a MOBA studio