Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Dielo sa dostalo do užšieho výberu poroty v aktuálnom ročníku Českej ceny za architektúru.
Historická oceľová hala nástupiska je spolu so secesnou budovou postavenou podľa návrhu architekta Josefa Frantu urbanistickou dominantou územia. Oceľová dvojloďová hala postavená v roku 1905 mostárňou Bondy je súčasťou pamiatkovo chráneného komplexu stavieb hlavného nádražia.
Z dôvodov nedostatku financií sa roky robila iba nutná údržba. Tým bol zapríčinený podstatný úbytok podielu prirodzeného osvetlenia v dôsledku zaslepenia skiel svetlíkov a zasklení bočných stien oceľovej konštrukcie. Najväčšie problémy predstavovali lokálne poškodenia historickej oceľovej konštrukcie, spôsobené zatekaním a následná korózia oceľových častí v nadzemných častiach stĺpov nad kĺbmi.
Najväčším problémom už vo fáze príprav stavby bolo dodržanie podmienky uzavretia maximálne dvoch nástupíšť na prepravu cestujúcich a to vzhľadom na vyťaženosť dopravného uzla a s ohľadom na minimum výluk. Starý náter konštrukcie bol odstránený vodným lúčom. Pieskovanie bolo z dôvodu prašnosti a nárokov na dodávku abrazíva zamietnuté. Behom výstavby bol náterový systém niekoľko krát pozmenený a to vzhľadom na poveternostné podmienky a časovú tieseň, dodržanie termínov výluk a harmonogram prác. Hlavná nosná konštrukcia bola opravená a odstrojené prvky a detaily haly mohli byť reštaurované. Doprava všetkého materiálu bola výhradne koľajová. Práce boli realizované pod odborným dohľadom pracovníkov Národného pamiatkového ústavu a Magistrálu hl. m. Prahy.
Architektonické riešenie stavby prispelo ku kompletnej rekonštrukcii oblúkovej haly nad koľajiskom, vrátane prístrešku, priliehajúceho k secesnej budove. Podarilo sa tak pre budúce generácie zachániť ojedinelú historickú konštrukciu, ktorá je jediná svojho druhu v bývalom Rakúsko-Uhorsku.
Vizualizácie:
Podklady: Sudop Praha a.s.