Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Vlárska 22
Trnava
Interiér vznikal v spolupráci s úspešnými osobnosťami a firmami zo stránok časopisu. Zakladatelia česko-slovenského ateliéru, ktorí sa v minulosti umiestili v populárnom rebríčku magazínu Forbes 30 pod 30, začali pracovať na projekte pred dvomi rokmi. Spoločne so štrnástimi dizajnérmi a slovenskými dodávateľmi navrhli priestor pre dvadsaťčlennú redakciu Forbes Slovensko. Pôdorys je rozdelený na tri hlavné zóny, ktoré dopĺňa šestica vložených boxov, poskytujúcich súkromie na schôdzky, porady a telefonovanie.
Koncept interiéru je podľa slov architektov založený na myšlienke podpory komunity a tímovej práce, zároveň však s odlíšením rozdielnych potrieb jednotlivých tímov. Základ tvorí otvorený priestor (260 m2) rozdelený na tri hlavné zóny.
Vstupná časť návštevníka v redakcii intuitívne víta výstavou obálok, ponúka sedenie, či priamy kontakt s obchodným oddelením.
Vložená stena oddeľuje redakčný tím, ktorému plocha slúži na vizualizáciu rozpracovaného čísla. Redaktori medzi sebou často komunikujú a zároveň potrebujú nerušený, kompaktný priestor, do ktorého návštevy vstupujú len výnimočne. Preto zdieľajú pracovnú plochu a vizuálne sa dištancujú od vstupu. Okolo desaťčlenného redakčného tímu pravidelne prechádzajú vydavatelia, ktorí majú kanceláriu na najvzdialenejšom konci pôdorysu.
Obchodné oddelenie zasa spolupracuje v rámci menších tímov (dvojice či trojice), pre ktoré architekti navrhli oddelené pracovné miesta. V open space priestore je umiestnených šesť boxov, určených na časté schôdzky, telefonovanie a porady. Pri ich návrhu bol kladený dôraz na efektívne odhlučnenie. Najmä štvorica telefónnych búdok pomáha odbremeniť inak hektické prostredie časopisu.
"Pracovný priestor kombinuje kvalitu open space a samostatných kancelárií. Otvorený pôdorys podporuje vzájomnú komunikáciu a prehľad o dianí vo firme. Negatívne aspekty open space sú eliminované členitým priestorovým riešením," dopĺňajú architekti.
V rámci medzinárodnej značky pracovali architekti Chybík+Krištof s typickým odtieňom modrej a ďalšími prvkami, ktoré charakterizujú globálnu značku časopisu. Lokálny imidž podporila spolupráca so slovenskými dodávateľmi a dizajnérmi.
Podklady: Chybik+Kristof