Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Na základe jej výsledkov bude plocha zastavaná novými obytnými a kancelárskymi priestormi. Ústredným objektom je dopravný terminál, ktorý sa projektoval predvlani, a tohto roku sa otvoril.
Prinášame aktuálnu informáciu o tom, ako vyzerá centrum teraz v zime po dokončení. A možno ešte zaujímavejší bude výsledok po dlhodobejšom užívaní, keď sa čerstvá meď bude meniť na zelenú a patinovanú. Je nepochybne zaujímavé pozorovať tento proces prirodzeného starnutia objektov a ich "dozrievania".
Dopravné centrum spája diaľkové železničné siete s miestnymi autobusovými linkami. Nad Vesijärvenkatu, v tesnej blízkosti vlakovej stanice, bude vybudovaná mostovka. Tu bude umiestnený nový prístrešok terminálu pre medzimestské autobusy. Stará autobusová stanica sa už nebude používať a spoločne s okolitou oblasťou bude prebudovaná na novú mestskú štvrť Ranta-Kartano.
Železničná stanica v Lahti je stará, historicky významná budova. Pretože nový prístrešok terminálu bude čiastočne pred budovou stanice, podlieha veľmi prísnym požiadavkám, týkajúcich sa jeho vplyvu na vzhľad mesta. Konštrukcia prístrešku terminálu iniciuje dialóg medzi novým a starým. Jednoduchý, plastike podobný tvar prístrešku zahŕňa históriu tejto oblasti. Hranaté piliere sú rovnobežné s nástupišťami a sú sklonené v zvislej rovine.
Okrem prístrešku terminálu zahŕňa Dopravné centrum výťahové veže, podporné stavby, prístrešky autobusovej zastávky a obklady aj osvetlenie nového priestoru pod mostovkou. Tieto prvky, starostlivo navrhnuté a umiestnené, vedú užívateľa pri pohybe po rôznych podlažiach nového Dopravného centra. Spoločne tvoria stavbu, v ktorej je jasná a jednoduchá orientácia aj napriek tomu, že je umiestnená v zložitom prostredí. Stavba tiež spĺňa ďalšie požiadavky na bezbariérovosť Dopravného centra.
Z hľadiska mestského prostredia poskytuje Dopravné centrum vysokú kvalitu a súdržný vizuálny dojem. Hlavnými materiálmi sú meď, sklo a hliník. Uniformné povrchové materiály zjednocujú celú oblasť. Strecha a stĺpy sú obložené perforovanou meďou.
Výťahová veža vedľa prístrešku terminálu používa v oboch vonkajších stenách aj nosných konštrukciách sklo. Jadrom výťahovej veže je výťahová šachta, krytá meďou a medeným drôteným pletivom. Ide o elegantné doplnenie masívnej siluety prístrešku. Dve ďalšie výťahové veže sa nachádzajú v severnej časti areálu. Spoločne s medenými opornými stenami a zábradlím mosta vytvárajú pri výhľade na juh divácky portál. Výťahové veže spájajú nižšiu úroveň ulice Vesijärventie sa severnými krytými zastávkami na Mannerheiminkatu. Priestor pod mostovkou bol obložený vlnitými hliníkovými profilmi. Obvodový plášť tlmí hluk, obsahuje verejné osvetlenie a umožňuje kvalitné prirodzené osvetlenie. Priestor podobný tunelu je vizuálne vycibrený a akusticky príjemný. Všetky časti medzi hlavnými konštrukčnými prvkami - oporné steny, mostné zábradlie, vonkajšie lavičky a steny sú tiež medené.
Pri návrhu Dopravného centra bola osobitná pozornosť venovaná osvetleniu. Elektrické rozvody, kúrenie, ventilácie a klimatizácie sú skryté vo vnútri konštrukcií. Za perforované medené diely rôznych prvkov boli umiestnené svetelné zdroje, zlepšujúce vzhľad medených častí počas dlhých zimných nocí.
Zdroj: Copperaliance
Načítavam diskusiu...