Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Pred niekoľkými dňami bolo vrcholné dielo architekta Ferdinanda Milučkého, navrhnuté na vyhlásenie za národnú kultúrnu pamiatku. Podnet, ktorý zahŕňa detailný opis architektonického riešenia a dobové materiály nájdete v plnom znení na tomto odkaze.
V tejto súvislosti uvádzame aj sériu fotografií Mateja Hakára, ktorá zachytáva drsnú krásu Milučkého diela v neobvyklom kontexte.
“Chceli sme využiť výnimočnosť architektúry a interiérového dizajnu Domu umenia, konfrontovať ho so súčasným odevným dizajnom v spolupráci s Ateliérom odevného dizajnu na VŠVU.”
Snímky nechávajú vyniknúť "čistotu" pôvodného architektonického konceptu a dôsledne komponovanú hru svetla a tieňa. Tvorba fotografa má niekedy blízko k nášmu spôsobu práce... Na tomto pozadí sú zachytené modely dizejnérky Moniky Mandač. Pre priblíženie kontextu: "Základným výrazovým prvkom Domu umenia je pohľadový betón a keramické glazované kachlice bielej farby, ktoré prestupujú aj do interiéru. Návrh interiéru je tiež dielom architekta Milučkého a jeho manželky. Zaoblené prvky mobiliáru rumelkovej farby, svietidiel a orientačného systému zmäkčujú strohý výraz interiéru brutalistickej budovy. V časti schodiska a šatne je použité drevo, ktoré rovnako harmonicky dopĺňa vyznenie priestoru. Jednoduchosť tvarov a farieb použitých v interiéri, okrem rumelkovej aj modrá, čierna a biela, považoval architekt za odkaz ľudového staviteľstva," píše sa v podaní pre Pamiatkový úrad.
Fotografie niekedy povedia viac ako množstvo slov:
Autor fotografií: Matej Hakár