Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
13. júla sme v súhrnnom článku predstavili nominácie Národnej ceny za dizajn 2022. Najväčšia prehliadka slovenského komunikačného dizajnu pozná 43 diel, nominovaných v desiatich kategóriách.
V nasledujúcej sérii článkov postupne podrobnejšie predstavíme nominované diela v jednotlivých kategóriách.
Nominácie Národnej ceny za dizajn 2022 v kategórii Kampaň:
Ukáž svoju digitálnu osobnosť s Bejby Blue (agentúra THIS IS LOCCO)
Agentúra THIS IS LOCCO pri tvorbe kampane riešila otázku ako zaujme najinovatívnejšia digitálna banka sveta generáciu zrodenú v digitálnej dobe. Vytvorila tak ikonu digitálnej kultúry. Stvorili 100% digitálnu persónu, ktorá nereprezentovala len inovatívnu značku, ale všetky nekonečné možnosti, ktoré mladým digitálna doba ponúka. „Bejby Blue je symbolom životov, ktoré žijeme v online svete, ktoré sú často trochu iné od offline života. Bejby Blue tvorila hudbu, ktorá k ním prehovárala, inšpirovala ich inými “digitálnymi osobnosťami” zo sveta módy, hudby, gamingu, či udržateľnosti aby šli za svojim snom, podporovala ich v tom, aby sa správali zodpovedne a omnoho viac. Stala sa súčasťou kultúry mladých, bola nominovaná na viacero hudobných cien, spontánne o nej spravila pop star Tina song. A stala sa tak najoceňovanejšou kampaňou 2020.“
Grape pod mostom (Damian Pastirčák)
Séria koncertov pod starým mostom na Tyršáku, vznikla ako reakcia festivalu na pandemickú situáciu, prísne podmienky a kapacitné obmedzenia. Festival sa v minimalistickej forme presunul pod Starý most. Damián Pastirčák vizuálne hľadal element, ktorý spája jednotlivé koncerty. Bolo to jednoznačne “miesto”. Pod Starým mostom je umelá piesková pláž, kurty na plážový volejbal, slne
níky. Rozhodol sa pracovať s pieskom, letteringom a nasvietením.
Scenár pre Košice (Katarína Rybnická, Katarína Štefanková)
V spolupráci s Mestom Košice a Creative Industry Košice bol vypracovaný Plán sociálneho a hospodárskeho rozvoja pre mesto Košice. Katarína Rybnická a Katarína Štefanková tvoriace v grafickom štúdiu Katkat zastrešili vizuálnu stránku kampane, základnú vizuálnu identitu a copywriting. Vypracovali názov, slogan a tiež sprievodné texty, na ktorých postavili vizuálne poňatie celej kampane. Vyšpecifikované skupiny obyvateliek a obyvateľov mesta identifikovali ako „hlavné postavy“ rôznych filmových žánrov, ktoré mohli napísať „príbeh, v ktorom chcú žiť“. Pre celú kampaň vytvorili sériu autorských ilustrácií, ktoré použili nielen na charakteristiku skupín obyvateľov a ich požiadaviek, ale aj na doplnenie dotazníka a zozbieraných dát z neho.
Textil náš každodenný (Ivana Palečková)
Ivana Palečková je autorkou vizuálu výstavy Textil náš každodenný. Výstava predstavuje textilné dizajnérky rôznych generácií. Viera Líčeníková-Škrabalová tvorila v rokoch 1925-2007. Michaela Bednárová tvorí v súčasnosti. Obe autorky sú ovplyvnené ľudovou tradíciou. Výstava upozorňuje na rôzne paralely, nadčasovosť, ale aj na dynamiku striedania módnych trendov. Plagát ako hlavný vizuál výstavy pracuje s výraznými a signifikatnými patternami oboch autoriek, ktoré spája do jedného celku. Jednoduché písmo prepája rôzne časové obdobia v ktorých autorky tvoria, korešponduje tiež s pojmom každodennosti. Do výkladu výstavy umiestnila dialóg „zrkadlových“ fotografií módnych modelov od oboch autoriek. Texty vo výstave vytlačené na roliach papiera citujú textilnú metráž. Inštalácia výstavy recykluje papierové tuby z metráže v čo najväčšej možnej miere.
Plagáty pre festival Dni architektúry a dizajnu 2021 v Bratislave (Matúš Buranovský)
V roku 2021 sa festivalu Dni architektúry a dizajnu podarilo zaplaviť Bratislavu abstraktnými obrazmi – bolo ich celkom 22 na 56 stanovištiach, vo všetkých kútoch mesta. Ročník sa niesol v duchu spomienky na Československo, ale aj oslavy súčasných spoluprác týchto dvoch krajín. Abstraktné obrazy boli v skutočnosti detaily stavieb vystupujúcich autoriek a autorov ročníka, ktoré, iba vďaka abstrahovaniu, vedel autor dizajnu Matúš Buranovský jednotne odprezentovať verejnosti.
Podklady: Slovenské centrum dizajnu