Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Zeiss Vision Center

Interiér pre precíznu optiku. Štandardné zadanie predajne v obchodnom centre. Práca je odvedená s citeľnou pridanou hodnotou. Výsledok je kultivovaný a racionálny.
Diela
Red 421.11.2017
14020+25
Zeiss Vision Center
Autori: Mgr. arch. Martin Hraško, Mgr.art. Vladimír BadiarSpolupráca: Ing. arch. Beáta Pavleová (generálny dodávateľ)Investor: Slovservis Group Podlažná plocha: 200 m2Návrh: 2017 - 2017Realizácia: 2017 - 2017Adresa: Lamač 6780, Bratislava, SlovenskoPublikované: 21. november 2017

Dielo predstaví spoluautor Martin Hraško:

Projekt optiky Zeiss Vision Center v obchodnom centre Bory Mall vznikal veľmi rýchlo. Prvé stretnutie s klientom sa konalo na konci mája a v priebehu nasledujúcich desiatich dní sme s ním intenzívne spolupracovali, vypracovali niekoľko variantných riešení  a napokon vybrali to finálne. Celému procesu veľmi pomohlo, že investorom bola očná lekárka a svoje požiadavky na prevádzku vedela veľmi presne sformulovať. Klient potreboval spustiť prevádzku v extrémne krátkom čase, už v septembri. Pre nás i pre klienta tak ostal minimálny manévrovací priestor.

foto: Marek Marko
Foto: Marek Marko

Vo výtvarnom riešení sme hlavné úsilie zamerali na zosúladenie formálnych znakov interiéru s  dostupnými dizajnovými príručkami firmy Zeiss. Medzi základné princípy patrili kruhové prvky, biely mobiliár s oblými detailmi a matným povrchom. Prostredie predajne malo pôsobiť elegantne, ale súčasne nenápadne. 

Foto: Martin Hraško
Foto: Marek Marko

Cieľom je, aby v interiéri vynikli okuliare a technologické zariadenia Zeiss, nie nábytok. Pod jednoduchým obalom sa totiž ukrývajú špičkové technológie. Vďaka nim rozvinuli diagnostické postupy, ktoré umožňujú presným optickým mapovaním vytvoriť individuálne profily pre každé oko zákazníka a spracovať morfológiu jeho tváre. Následne v plne automatizovanom režime vyhotoviť okuliare, alebo iné kompenzačné pomôcky presne na mieru klienta. Finálnu dispozíciu prevádzky a výsledné vizualizácie sme konzultovali s dizajnérmi firmy Zeiss a po niekoľkých úpravách bola definitívna podoba interiéru dohodnutá. 

Pôdorys
Pôdorys
Rezopohľady
Rezopohľady
Rezopohľady
Rezopohľady

S realizáciou sme oslovili Ing. arch. Beátu Pavleovú (LePhart s.r.o.), s ktorou máme dlhoročnú spoluprácu a vedeli sme, že dokáže zabezpečiť  hladký priebeh výstavby i napriek prázdninovým mesiacom. Podobne sme vybrali i dodávateľa mobiliáru Designfactory Holíč, špecialistu na náročné zadania. Majú skvelých odborníkov na optimalizáciu zložitých interiérových detailov. Vďaka príkladnej spolupráci všetkých zúčastnených sa napokon podarilo v stanovenom  termíne dielo zrealizovať.

Foto: Marek Marko
Foto: Martin Hraško
Foto: Martin Hraško
Foto: Martin Hraško
Foto: Martin Hraško
Foto: Martin Hraško
Foto: Martin Hraško
Foto: Marek Marko

Vizualizácie - od veľkoplošných grafík na stenách sa nakoniec upustilo.

Vizualizácie - veľkoplošná grafika na stenách nakoniec nebola zrealizovaná
Vizualizácie - veľkoplošná grafika na stenách nakoniec nebola zrealizovaná

Podklady: Martin Hraško

Poloha diela

Mgr. arch. Martin Hraško
Mgr.art. Vladimír Badiar

Súvisiace články

Vložené
14. november 2017
0
1402
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím