Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nová hala pre údržbu električiek v brnianskej časti Pisárky. Realizácia ateliéru DKACHITEKTI vybočuje zo štandardu, ktorý si predstavíme pod pojmami hala alebo depo. Výrazná prelamovaná fasáda minimalizuje šírenie hluku do verejného priestoru, veľkoformátové zasklenie umožňuje nahliadnuť do “zákulisia” dopravného podniku. Šesťmetrové príjazdové vráta sú elegantnou súčasťou obvodového plášťa.
Stavba Dopravného podniku zastrešuje dva kanály pre dennú kontrolu podvozkov električiek, plošiny pre kontrolu ramien na streche súprav a zázemie pre očistu interiéru. Stavba s dĺžkou Špilberku sa stala novou priestorovou dominantou alejovej ulice Hlinky. "Přestože jde o utilitární provozní objekt pro očistu a ošetření vozů tramvají před jejich odstavením do následujícího dne, jde o významné architektonické téma. Stavba vytváří 117 metrů dlouhou fasádu a silně tak ovlivňuje tvář brněnského dopravního podniku ve veřejném prostoru," vysvetľuje architekt Kudla.
Koncept
Lineárna stavba tvorí protihlukovú bariéru od električkových súprav, prechádzajúcich po susednej trati. Plná fasáda je otvorená len na jednom mieste. Zasklenie s rozmermi 23,6 x 5,6 m, zložené z 24 bodovo kotvených polí prerušuje prelamovanú fasádu z hliníkových kaziet a otvára priehľad do koncovej časti depa. Tu finišuje pracovný proces, ktorého výsledkom je zoservisovaná a očistená električka. “Protože údržba vozů probíhá do pozdních nočních hodin, toto okno vypráví příběh o tom, že zatímco ostatní již skončili svůj pracovní den, tady se stále pracuje, aby bylo vše připraveno pro zítřek,” vysvetľujú autori.
Dispozícia
Otvorený priestor je prispôsobený prevádzkovým nárokom na údržbu rozmerných strojov. Koľaje sa v hale rozvetvujú na dve stanovištia určené pre očistu a údržbu vozidiel. Kontrastný červený box pri výjazde z haly (v mieste zasklenia) integruje zázemie pre zamestnancov a riadiace centrum, ktoré organizuje príjazd vozidiel do haly, technologický proces a odstavenie vozidiel na koľajisku.
Perforovaná fasáda
Požiadavka na minimalizáciu šírenia hluku do verejného priestoru sa stala základom architektonického stvárnenia výraznej prelamovanej fasády. Perforované hliníkové panely ukrývajú vrstvu akustickej izolácie. “Profilace kazet má tvar jehlanu o čtyřech stěnách, a umožňuje tak tříštění hluku i díky perforaci hliníkového plechu. V realizační dokumentaci se dlouho vyvíjel detail styku čtyř kazet v úžlabí a osmi kazet ve vrcholu prolamované fasády. Každá z kazet je přitom natočena v jiném směru. Tato drobnost způsobila množství konstrukčních problémů. Důležité bylo hlavně hledisko realizovatelnosti a snadnosti montáže, aby bylo dodrženo stejné natočení a poloha kazet v rámci celé fasády. V konečném řešení byl použit princip kolmých čepů s kruhovými kotevními deskami,” vysvetľujú autori. V nočných hodinách je súčasťou výrazu projektu osvetlenie fasády, ktoré môže fungovať vo viacerých režimoch, vrátane variantov pre významné príležitosti.
Vjazdový a výjazdový portál
Zapustené portály v čelách objektu vytvárajú kryté predpolie stavby. Škárorez červeného hliníkového obkladu elegantne nadväzuje na segmenty atypických skladacích motorických brán, vyvinutých špeciálne pre túto realizáciu. Príjazdové vráta majú rozmer 5,2 x 5,8 m, výjazdové 5,8 x 5,8 m.
Podklady: DKARCHITEKTI
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu