Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Stanica cestného turistického vláčika v Zemplínskych Hámroch tvorí súčasť projektu “Karpatské koľajky - po stopách úzkokoľajových železníc v Karpatoch”, podporeného z prostriedkov programu Interreg V-A Poľsko-Slovensko. Výletná trasa vedie od zastávky úzkorozchodnej železničky Majdan cez Balnicu (jazda vláčikom), pokračuje pozdĺž trasy úzkorozchodnej železničky Osadné-Udava (pešo alebo na bicykli) a ďalej autobusom do Zemplínskych Hámrov, kde na návštevníkov čaká atrakcia v podobe železničky na kolesách, ktorá ponúka výlet po historickej trase úzkorozchodnej železničky Snina -Vihorlat.
Prejazdná stanica cestného turistického vláčika bude slúžiť ako nástupný a výstupný priestor pre návštevníkov na novovybudovanej trati lesom Vihorlatských vrchov. V nočných hodinách a v zimných mesiacoch bude zároveň fungovať ako depo motorového vláčika. Hlavný objekt stanice dopĺňa kruhové sedenie, ktoré bude slúžiť nielen ako exteriérová čakáreň, ale tiež ako priestor pre rôzne turistické a vzdelávacie skupiny.
Parcela na južnom okraji obce je výškovo delená na dve úrovne. Spodná terasa bude slúžiť ako odstavná plocha s objektom turistického informačného centra. Na hornú terasu sa zo severnej strany napája turisticko-hospodárska lesná nespevnená cesta, po ktorej bude cestný turistický vláčik premávať.
Pôdorysný tvar stanice kopíruje zakrivenie trasy turistického vláčika, ktorá objektom prechádza. Presah pultovej strechy smeruje k hlavnému prístupovému bodu a pohľadom budúcich návštevníkov a turistov. Pätica otváravých dvojkrídlových dverí vytvára v otvorenej polohe vertikálne lamely a indikuje otvorené nástupisko. Hladká oblúková stena, ktorú formujú zatvorené krídla, naopak symbolizuje stanicu mimo prevádzky a vláčik odparkovaný v objekte. Posuvné dvere na oboch kratších fasádach umožňujú prejazd objektom. Architektonické riešenie dotvára drevená konštrukcia a obklad objektu.
Dispozične je objekt riešený ako dvojtrakt. Cestný vláčik prechádza vonkajším prekrytým okruhom stavby, pričom návštevníci vstupujú do objektu vnútorným okruhom. Z otvorenej terasy a nástupnej plochy je prístupné hygienické zázemie a príručný sklad. Väčší skladový priestor je prístupný z exteriéru.
Vertikálne kladený obklad fasády, plynulo pokračuje aj na krídlach otváravých a posuvných dverí. Finálnu vrstvu strechy tvorí ľahká plechová krytina. Uzavreté skladové a hygienické priestory sú obložené keramickým obkladom a keramickou dlažbou.
Podklady: Martin Štofira / Štofira architekti
Načítavam diskusiu...