Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Hlavným cieľom rekonštrukcie bolo umožniť komfortný pobyt v kostole aj v zimných mesiacoch. Na pôvodné vrstvy podláh pribudla nová s podlahovým vykurovaním a kamennou dlažbou (v lodi z božanovského pieskovca a v svätyni z miestneho spišského travertínu. Jemne sa zmenil tvar vyvýšenej podlahy svätyne a umiestnenie obetného stola.
Kostol sv. Bartolomeja je klasicistická jednoloďová stavba, architektonicky kultivovaná a v kontexte obce monumentálna. Náš návrh, ktorý uspel vo vyzvanej architektonickej súťaži, je pokusom zjednotiť a vyčistiť priestor svätyne. Chceme potvrdiť hlavnú pôdorysnú os kostola a orientovať pozornosť veriaceho na obetný stôl a na hlavný oltár so svätostánkom.
Podlahu svätyne nechávame o 15 cm vyvýšenú od podlahy v kostole, pričom je materiálovo aj farebne odlíšená. Oproti pôvodnej ploche vystupuje viac smerom do kostola - k veriacim. Symbolom toho je ambona, ktorá je osadená na hranu vyvýšenej plochy. Symetricky k ambone je osadený stojan na paškál, pri ktorom je zároveň umiestnená pôvodná krstiteľnica. Sedenia miništrantov sú situované pozdĺž bočných stien svätyne. Hlavný oltár je osadený na vyvýšenej ploche, kde je aj sedes kňaza.
Samotný dizajn prvkov interiéru sa snažíme čo najviac zjednodušiť a ísť až na elementárne geometrické formy. Pripravujeme priestor pre liturgiu tak, aby navádzal veriacich sústrediť sa na podstatné.
Podlahu svätyne a obetný stôl navrhujeme z miestneho spišského prírodného kameňa - svetlého travertínu. Obetný stôl má pôsobiť ako blok z jedného kusa lešteného kameňa.
Ostatné zariadenie (ambony, sedesy, stojan na paškál, sedenie veriacich) je vyhotovené z masívneho moreného dreva, ako kontrast k bledej ploche kamennej dlažby. Farebnosť nových dverí zádveria (narhnuté ešte pred vypísaním súťaže architektom Petrom Klingom) sa prispôsobila mobiliáru.
Priebeh realizácie:
Podoba kostola pred rekonštrukciou:
Vizualizácie realizovaného návrhu:
Načítavam diskusiu...