Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Kysucké múzeum zrealizovalo malú súťaž návrhov, ktorej zámerom bolo vytvorenie architektonického návrhu novej stálej expozície pre Kaštieľ Radoľa s názvom Cesta dejinami. Do verejnej architektonicko-výtvarnej dvojetapovej súťaže sa prihlásilo 9 účastníkov. Zvíťazil návrh Juraja Izraela a Simony Fischerovej z ateliéru Studio BRUT.
Do druhého hodnotiaceho kola súťaže overenej SKA postúpili na základe hodnotenia kvality predložených portfólií traja uchádzači: Kilo Honč, Jakub Tóth a Studio Brut. Postupujúce ateliéry v druhom kole spracovali svoju víziu stálej expozície Kaštieľa Radoľa, ktorú osobne prezentovali pred odbornou porotou v zložení: Mgr. Andrea Paráčová, PhDr. Daniel Husárik (za Kysucké múzeum) a Mgr. art Aleš Šedivec, doc. akad. mal. Pavel Choma, Mgr. art Peter Liška (nezávislí). Po odbornej diskusii medzi tromi uchádzačmi a porotou napokon vzišiel víťazný návrh Studia BRUT, ktorý najlepšie splnil požiadavky a predstavy vyhlasovateľa súťaže na novú podobu stálej expozície.
Výsledné poradie účastníkov súťaže:
Predstavenie súťažných návrhov:
1. miesto - Studio Brut
Autori: Ing. arch. Juraj Izrael, Ing. arch. Simona Fischerová
Komentár poroty:
Súťažný návrh najviac vychádzal z libreta a zadania. Predstavil zjednocujúci koncept výstavných priestorov kaštieľa prostredníctvom harmonizácie farieb, materiálov a novou vrstvou výstavnej steny a účelového fundusu, ktorý rieši okrem textovej časti expozície aj bezpečnosť zbierkových predmetov. Porota oceňuje snahu autorov sprístupniť kaštieľ zdravotne znevýhodneným návštevníkom prostredníctvom popisov v Braillovom písme a využitím tabletov s interaktívnym obsahom a návrhom VR prehliadky kaštieľa. Návrh výrazne pracuje aj so samotným systémom osvetlenia priestorov a prvkov, ktoré však v prípade osvetlenia typu laser blade treba konzultovať s pamiatkovým úradom, ako aj nevhodnú sadrovú úpravu omietok a pokládku terazzo dlažby. Pri návrhu mobiliáru - stolov v hale na poschodí porota oceňuje jeho variabilnosť a možnosť flexibilného rozloženia na menšie celky. Z hľadiska návštevníckeho režimu a spôsobu interpretácie obsahu expozície je návrh z dlhodobého hľadiska vyvážený, koncepčne najprepracovanejší i finančne zrealizovateľný po následnom dopracovaní výhrad.
Súťažné panely:
Vizualizácie:
2. miesto - Kilo Honč
Autori: Mgr. art. Richard Kilo, Ing. arch. Matej Honč
Komentár poroty:
Porota ocenila najmä originálnosť myšlienky recyklácie a regenerácie materiálu z Kaštieľa Radoľa, ktorý by sa mohol využiť na adaptatívny výstavný fundus. Na jednej strane táto nosná myšlienka charakteristická silným ekologickým poňatím môže predstavovať najväčšiu slabinu v prípade realizačnej fázy. Takýto typ výstavných podstavcov je vhodnejší skôr do galérie na vystavenie väčších a výraznejších solitérov, prípadne sôch, než na prezentáciu zbierkových predmetov dennej potreby, ktoré akoby zanikajú v priestore, ktorému dominuje architektonická „krajina podstáv“. Tá vytvára určitú bariéru sťažujúcu plynulý pohyb po prehliadkovej trase čo je komplikované najmä pri väčšom počte návštevníkov, najmä pri školských skupinách. V návrhu jasne dominuje čistota a výborná práca s prirodzenou svetelnosťou priestorov, ktoré sa pocitovo viac otvárajú.
3. miesto: Jakub Tóth
Autori: Mgr. Art. Jakub Tóth, Mgr. Art. Martin Kubina, Mgr. art. Ing. Richard Schlesinger, PhD. + Andrej & Andrej - Andrej Barčák, Andrej Čanecký a Lukáš Kollár
Komentár poroty:
Výstavnícky najprepracovanejší návrh vďaka využitiu interaktívnych, kreatívnych a hravých prvkov. Porota oceňuje takýto koncept zameraný na podávanie informácií atraktívnou formou, vrátane zvukovej stopy. Pozitívne vníma vizuálnu grafickú stránku návrhu i snahu o rozšírenie expozičných priestorov. Napriek mnohým pozitívam, ktoré návrh prináša, sa porota nestotožnila s použitím oceľového plechu v klenbovej miestnosti, kedy by došlo k potlačeniu prirodzeného svetla a zakrytiu okien ako výrazného architektonického prvku na renesančnej pamiatke. Rovnako porota kriticky vníma použitú čiernu farebnosť, ktorá pôsobí ťažko v pomerne tmavých priestoroch. Tie sú na prízemí v návrhu prakticky osvetlené len umelo galerijným svetlom. Z prevádzkového i teplotného hľadiska sa porota nestotožňuje s presunom recepcie do haly, kde by bolo problematické riešenie bezpečnosti vystaveného tovaru a suvenírov.
Zoznam uchádzačov z 1. kola súťaže:
Zápis z 2. hodnotiaceho stretnutia poroty:
Zápis z 1. hodnotiaceho stretnutia poroty:
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu