Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Oblastná organizácia cestovného ruchu KOŠICE - Turizmus vyhlásila koncom marca užšiu vyzvanú súťaž na redizajn informačného centra, ktoré sídli v budove starej radnice na Hlavnej 59 v Košiciach. Infocentrum funguje na Hlavnej ulici od roku 2010, tri prepojené miestnosti majú celkovú plochu 142 m2. Úlohou súťažiacich bolo vizuálne a dizajnové oživenie priestorov, bez zásadných stavebných zásahov, či úprav. Každý kolektív mal 42 dní na vypracovanie návrhu / štúdie, ktorá mala načrtnúť myšlienkové a designové riešenie návštevníckeho centra. Prezentácia súťažných návrhov sa konala 6. mája. Odmena za víťazný návrh bola stanovená na 3 000 EUR.
Projekty prezentovali ateliéry: Boroš / Mitro - DOXA, MP Studio, Furnicoolture, MAUKŠ
O výsledkoch rozhodla porota v zložení:
Ing. arch. Irakli Eristavi - Zerozero, s.r.o
Ing. arch. Michal Hladký - riaditeľ Creative Industry Košice
Mgr. art. Dorota Kenderová, ArtD. - riaditeľka Východoslovenskej galérie
Mgr. Marcel Gibóda - viceprimátor mesta Košice
Ing. Michaela Halász - riaditeľka Košice Turizmus
Mgr. Igor Kupec - produktový manažér
Ku každému architektonickému návrhu uvádzame komentáre, ktoré zazneli v hodnotení projektov.
Po dlhšej diskusii sa porota jednohlasne zhodla na víťaznom návrhu Boroš / Mitro - DOXA. Rozhodol ucelený koncept návrhu, jasná schopnosť odlíšiť sa a tiež možnosť s ním ďalej pracovať. Autor musí odovzdať dopracovaný návrh do 20. júna. Požiadavky na dopracovanie sa týkajú predovšetkým funkčnosti designu a tiež zapracovania prvkov, ktoré návrh “zútulnia”.
Komentár poroty:
+ zapamätateľnosť
+ najkomplexnejšie riešenie
+ neatakuje substanciu / vynikne pôvodná architektúra
+ toto riešenie nezostarne rýchlo
+ odkonzultovaný projekt s pamiatkarmi
- ťažkosť / neútulnosť
- otázka ohľadom praktickosti
- koncept nemyslí na deti
Portfólio návrhu:
Vizualizácie rozpracovaného projektu:
MP Studio
Komentár poroty:
+ dobré dispozičné riešenie
+ prehľadnosť a praktickosť + variabilita zadnej / prezentačnej miestnosti
+ príjemná atmosféra
+ interaktivita priesoru - priestor by mohol byť obchodom / design shopom
- príliš neutrálny
- pochybnosť ohľadom pamiatkarov a využitia oblúkov
- koncept nemyslí na deti
Portfólio návrhu:
Furnicoolture
Komentár poroty:
+ vkusne pracuje s farbou
+ priestor je neutrálny a vzdušný
+ moderný / súčasný design
+ veľmi dobre spracovaný nápad s úschovňou batožín
+ systematické a prehľadné rozloženie tovarov
- tento design bude o pár rokov neaktuálny
- návrh je málo koncepčný / pracujúci s mestom
- obmedzené obmieňanie interaktívnej časti
- interaktívna časť nemyslí na deti
Portfólio návrhu:
MAUKŠ
Komentár poroty:
+ Súbor funkčných a zaujímavých nápadov
+ Dobré dispozičné riešenie
+ Stojan na fujary
- Niektoré prvky / odkazy by návštevník nepochopil
- Porota preferovala jeden ucelený a dotiahnutý koncept ako tri načrtnuté.
Portfólio súťažného návrhu bolo stiahnuté.
Zadanie súťaže si môžete prelistovať v prílohách nižšie:
Za podklady ďakujeme Mgr. Igorovi Kupcovi z oblastnej organizácie cestovného ruchu Košice.