Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Začiatok | 27.6.2019 09:00 |
Koniec | 31.8.2019 17:00 |
Miesto | Galéria Umelka, Francúzsky inštitút, Galéria Z, Rakúske kultúrne fórum, Poľský inštitút |
Adresa | Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | Mikuláš Kočan + 421 2 53 41 00 85 mikulas.kocan@mcc.sk |
Ústrednú časť prierezovej prehliadky Konkrétne leto 2019 z organizátorského portfólia agentúry ARTlines a združenia 4ARTS umiestnili v Galérii Umelka (do 20. júla). Ďalšie expozície sú vo Francúzskom inštitúte (do 26. júla), Galérii Z (do 11. augusta) a Rakúskom kultúrnom fóre (do 31. augusta). Navyše, sprievodne sa vo výkladoch Poľského inštitútu budú do konca júla konať interaktívne projekcie.
„Hlavným zámerom podujatia je predstaviť čo najširšiu škálu možností konkrétneho a geometrického umenia. Geometrická abstrakcia predstavuje jeden princíp a nevyčerpateľné množstvo výtvarných možností. Za uplynulé storočie prešla zaujímavým vývojom, mnohými autorskými vkladmi, jedinečnými mutáciami, rôznymi syntézami a protikladnými silami, formálnymi i filozofickými ozvenami. Mnohí autori ju vývojovo posúvajú a obohacujú o nové dimenzie aj v súčasnosti,“ konštatuje Viktor Hulík.
Tento segment výtvarného umenia má bohatú tradíciu v Maďarsku, Poľsku, Rakúsku, Francúzsku, Holandsku, Taliansku, Nemecku či Švajčiarsku, ale aj v Česku a na Slovensku – veď už v roku 1967 vznikol čs. Klub konkretistov.
Výstava Konkrétne leto je prehliadkou rozsiahleho generačného spektra od renomovaných tvorcov až po príslušníkov mladšej vekovej garnitúry. V rámci medzinárodnej spolupráce ponúka platformu na bližšie spoznávanie iných kultúr prostredníctvom takého univerzálneho média, akým je výtvarné umenie. Partnermi a spoluorganizátormi podujatia sú Fond na podporu umenia, mestská časť Bratislava-Staré Mesto, Slovenská výtvarná únia, zúčastnené galérie a mnohé zahraničné kultúrne inštitúty a veľvyslanectvá.
Medzinárodná výstava Konkrétne leto - súčasné európske geometrické tendencie (Bratislava):
Viktor Hulík (*1949)
Patrí k významným osobnostiam súčasného slovenského umenia a výraznou mierou prispieva ku kultúrnemu dianiu v Bratislave. Je galeristom, ktorý sa svojimi aktivitami, najmä organizovaním výstav v rámci Kultúrneho leta, podieľa na utváraní medzinárodného imidžu mesta.
Ako umelec sa venuje tvorbe kinetických i svetelných objektov a reliéfov, maľbe, grafike, kresbe aj sochárstvu. Participoval na početných medzinárodných sympóziách, workshopoch a rezidenčných pobytoch, spolupracoval s medzinárodným hnutím geometrického umenia MADI.
Východiskovými veličinami, s ktorými vo svojej tvorbe narába Viktor Hulík, sú priestor, pohyb, geometrický poriadok, deštrukcia a transformácia do nových vizuálnych celkov. Princíp rozpracoval v sérii tzv. posúvačov - objektov, pri ktorých narábal s reálnym priestorom a pohybom. Formuloval v nich základný vzorec premeny pravidelnej geometrickej štruktúry na nový systém. Podobný princíp používa aj v grafike: východiskové veličiny prispôsobuje možnostiam plochy, pričom logicky nadobúdajú fiktívny charakter.
Koncepcia je založená na otvorenosti a transformácii pôvodne uzatvoreného systému na otvorený, ktorý umožňuje takmer nespočetné vizuálne premeny.
Viktor Hulík od roku 1974 prezentoval svoje diela na mnohých samostatných výstavách doma aj v zahraničí: v Prahe, Berlíne, Paríži, Bruseli, Clevelande, Baltimore, Dallase, Hamburgu, Grazi, Oldenburgu, Moskve, Herningu, Budapešti, Györi, Pécsi, Veszpréme, Le Mans, Reutlingene, Novom Sade, Brne či Mikulove, ako aj na viac než 500 kolektívnych výstavách v Česku, Poľsku, Maďarsku, Rakúsku, Bulharsku, Rumunsku, Turecku, Nemecku, Taliansku, Slovinsku, Chorvátsku, Srbsku, Švajčiarsku, Francúzsku, Španielsku, Belgicku, Holandsku, Dánsku, Švédsku, Nórsku, Veľkej Británii, Rusku, USA, Kanade, Mexiku, Japonsku, Alžírsku a na Kube.
Na umeleckom veľtrhu ART PARIS ART FAIR v apríli 2018 v Grand Palais v Paríži mal Viktor Hulík vystavené svoje diela zo spomenutého cyklu „Posúvače“. Vo februári a marci 2019 mal v Galérii Z v Zichyho paláci v Bratislave spoločnú výstavu Štruktúry so svojím synom Tomášom – fotografom, filmárom, publicistom, vyštudovaným environmentalistom a ambasádorom Nikonu.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu