Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Začiatok | 28.6.2018 15:00 |
Koniec | 29.7.2018 18:00 |
Miesto | Galéria Poľského inštitútu v Bratislave |
Adresa | Námestie SNP 486/27, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Galéria Poľského inštitútu v Bratislave 02/544 320 13 |
Anna Szprynger (1982, Varšava), je absolventkou odboru grafiky a maľby na Kolégiu výtvarných umení (Kazimierz Dolny) a na Univerzite Marie Curie-Sklodowskej v Lubline.
S jej prácami sa mohli milovníci umenia stretnúť na viac ako štyridsiatich skupinových výstavách v Poľsku, Rakúsku, Nemecku, Veľkej Británii, Francúzsku, Rusku, Maďarsku a Číne.
Po samostatných výstavách v Štátnej umeleckej galérii v Sopotu (2012), v Národnom múzeu v Gdansku (2014) a Galérii EL v Elblagu (2014, a tiež 2018) sa individuálne predstavila okrem iného v Českej republike (Ostrava a Kutná Hora, 2016) a v minulom roku tiež v Lindner Galerie Wien, v Rakúsku.
Jej pozoruhodná tvorba bola ocenená okrem iného Prix Marin 2013 na najväčšej svetovej prehliadke abstraktného umenia Salon Realites Nouvelles v Paríži, alebo cenou prestížneho časopisu Arteon za rok 2014, ktorý každoročne vyhľadáva a oceňuje to najzaujímavejšie, čo sa objavuje v poľskom výtvarnom priestore.
Anna Szprynger buduje archetypické krajiny, v ktorých nachádzame pokoj. Ak chceme, sme vždy zvaní do jej pozoruhodného sveta, plného priestorov a podvedomých, ale veľmi silne pociťovaných horizontov, za ktorými nie úplne sme si istí, čo môžeme najsť. Je to len otázka nášho vnímania, a smeru, kadiaľ ideme.
Tieto obrazy oživujú doposiaľ spiaceho v každom z nás vnútorného objaviteľa. Máme právo, b a, dokonca aj povinnosť vlastnej interpretácie. Pretože sa jedná o druh umenia, ktoré zamestnáva príjemcu, ale na šťastie, nedáva mu jasné odpovede.
Nemyslíme popri tom na výnimočnou presnosť, nie premýšľame o čiarkach majstrovsky maľovaných na plátne, nie skúmame tu technologické vrstvy, pretože tieto obrazy nie sú len formou, ale predovšetkým stávajú sa podnetom ako pozrieť na seba.
Sme vtiahnutí do štruktúry obrazu, do univerzálnej geometrie, ktorá nie je úplne čitateľná, ale vďaka nej ešte ľahšie podliehame nevedno odkiaľ v nás prítomných emóciách.
Stretávame sa tu s obdivuhodným budovaním vnímania priestoru. Ale nejedná sa o obyčajnú ilúziu Je to skôr názna k , dojem, ktorý ponecháva otvorené pole pre vaše vlastné skúsenosti.
A hoci je tu zámerne používaný ten istý výtvarný jazyk, prekvapivo zisťujeme, že tieto obrazy nie sú nikdy nudné.
Je v nich niečo, čo nás pohlcuje, ale nie skrze logickú hru mysle, ale skôr rozrušením emócií. Necítime potrebu to pochopiť, ale túžime to prežiť. A chceme sa aspoň na chvíľu stať súčasťou tohto zdanlivého nekonečna.
Táto nie-konkrétnosť sa javí prinajmenšom veľmi pôsobivo. Bezbrehosť je tu univerzálne nekonečná. V jednom obrazu nájdete všetky ostatné a vo všetkých ostatných vždy dohľadáte ten jeden.
Tadeáš Goryczka, kurátor výstavy
Načítavam diskusiu...