Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Prezentovaná vízia ateliéru SIEBERT + TALAŠ je výsledkom účasti ateliéru vo vyzvanej architektonickej súťaži na vytvorenie návrhu novej budovy školy Cambridge International School (CIS) v areáli na bratislavskej Patrónke. (Pozn. red.: Víťazný návrh školského kampusu z dielne kolektívu Studio Perspektiv sme predstavili tu.) Prezentovaný koncept otvára diskusiu o nových možnostiach podoby vzdelávacích inštitúcií na Slovensku.
Napriek tomu, že architekti majú skúsenosti s viacerými projektmi škôl, návrh pre Cambridge International School vyžadoval pochopenie špecifického spôsobu výučby a vzdelávacieho systému, ktorý sa stal kľúčovým východiskom pri tvorbe celkovej koncepcie. „Okrem školy sa v areáli nachádzajú aj iné objekty, s rôznymi hodnotami - či už historickými, architektonickými, alebo vizuálnymi. Mali sme preto k dispozícií niekoľko vrstiev, s ktorými sa dalo individuálne pracovať,“ dopĺňa k východiskám návrhu architekt Ivan Kulifaj, Head Of Projects SIEBERT+TALAŠ.
Koncept bližšie predstavia autori:
Cieľom projektu bolo vytvoriť headquarter, ktorý bude slúžiť všetkým študentom – od najmladších až po najstaršie ročníky. V rámci spolupráce medzi VÚC a Cambridge International School bol vybraný pozemok na Patrónke, ktorý spĺňa kľúčové kritériá. Lokalita zároveň ponúka dobrú dopravnú dostupnosť a dostatok exteriérových plôch, vhodných na športové a voľnočasové aktivity.
Súťaž bola realizovaná formou dialógu s porotcami, ktorí spolu s ateliérom hľadali smer finálneho návrhu. Ten zohľadňuje špecifiká výučby na Cambridge International School, kde študenti trávia viac ako 90 % času presunmi medzi špecializovanými učebňami, podobne ako na vysokých školách. Tento prístup kontrastuje s tradičnými školami, kde jednotlivé ročníky využívajú prevažne jednu kmeňovú triedu, v ktorej trávia približne 80 % vyučovania.
Pracovali sme preto aj s rozvrhom, ktorý sme premenili na dáta, a pomocou výpočtovej technológie sme definovali pohyb žiakov v priestore. Tento systém nám generoval takzvané voidy, ktoré definovali základnú hmotu. Vďaka nim sme vedeli trasovať pohyby žiakov a dospeli sme k tomu, ako by mal vyzerať priestor, cez ktorý sa pohybujú. Nechceli sme totiž vytvoriť len tmavé chodby bez pridanej funkcie.
Na základe geometrií medzi jednotlivými katedrami bolo následne možné analyzovať, ktoré triedy žiaci navštevujú najčastejšie. Vďaka strategickému prístupu a ambícii prekročiť hranice tradičných konceptov škôl, sme navrhli adaptabilný kampus, ktorý reflektuje reálne potreby žiakov a poskytuje im možnosť tráviť v priestoroch čas aj mimo vyučovacích hodín a víkendov – čo je ďalší zásadný rozdiel oproti lokálnym školám.
Podklady a vizualizácie: SIEBERT + TALAŠ
Načítavam diskusiu...