Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Text a fotografie: Krajský pamiatkový úrad Bratislava:
Obnova oceľovej konštrukcie ikonickej pamiatky - budovy Slovenského rozhlasu v Bratislave bola oficiálne ukončená.
Od ukončenia výstavby budovy (1985) nebol ochranný náter vonkajšej oceľovej konštrukcie do dnešných čias komplexne obnovený, v dôsledku čoho už bola konštrukcia poznačená koróziou a pod vplyvom poveternostných podmienok a UV žiarenia sa farebnosť konštrukcie posunula od pôvodnej hnedej farebnosti k červeným farebným tónom, čo narúšalo autentický vzhľad pamiatky.
Obnova konštrukcie bola nevyhnutná z estetického, aj z funkčného hľadiska. Vybraný realizátor očistil povrch celej konštrukcie tlakovou vodou, následne ju ošetril vrstvou základného náteru a na záver bol nanesený vrchný farebný náter. Obnova konštrukcie bola realizovaná postupne, po častiach, a za pomoci horolezeckej techniky.
Proces výberu finálneho farebného odtieňa vrchného náteru prebehol v troch kolách vzorkovania, kedy podkladom pre určenie konkrétneho farebného odtieňa boli napr. aj farebné fotografie z doby výstavby budovy a spomienky pamätníkov, pričom výber bol samozrejme limitovaný farebnou škálou, ktorou disponoval vybraný výrobca materiálu.
Obnova výrazne pomohla tejto kultúrnej pamiatke nielen z estetického hľadiska alebo z hľadiska estetiky širšieho vnímania obrazu mesta, ktorého je pyramída výraznou dominantou, ale aj z hľadiska zachovania pamiatkových hodnôt kultúrnej pamiatky - ochranou pôvodnej autentickej hmotnej podstaty pamiatky pred ďalšou degradáciou.
Budova Slovenského rozhlasu pred obnovou oceľovej konštrukcie:
Budova Slovenského rozhlasu po obnove oceľovej konštrukcie:
Porovnanie stavu pred a po obnove oceľovej konštrukcie:
Dobové fotografie, dokladujúce pôvodnú farebnosť konštrukcie:
Načítavam diskusiu...