Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Spoločnosť Milt nielen sleduje súčasné trendy, ale aktívne prispieva aj k ich tvorbe.
Kysucké múzeum zrealizovalo malú súťaž návrhov, ktorej zámerom bolo vytvorenie architektonického návrhu novej stálej expozície pre Kaštieľ Radoľa s názvom Cesta dejinami. Do verejnej architektonicko-výtvarnej dvojetapovej súťaže sa prihlásilo 9 účastníkov. Zvíťazil návrh Juraja Izraela a Simony Fischerovej z ateliéru Studio BRUT.
Do druhého hodnotiaceho kola súťaže overenej SKA postúpili na základe hodnotenia kvality predložených portfólií traja uchádzači: Kilo Honč, Jakub Tóth a Studio Brut. Postupujúce ateliéry v druhom kole spracovali svoju víziu stálej expozície Kaštieľa Radoľa, ktorú osobne prezentovali pred odbornou porotou v zložení: Mgr. Andrea Paráčová, PhDr. Daniel Husárik (za Kysucké múzeum) a Mgr. art Aleš Šedivec, doc. akad. mal. Pavel Choma, Mgr. art Peter Liška (nezávislí). Po odbornej diskusii medzi tromi uchádzačmi a porotou napokon vzišiel víťazný návrh Studia BRUT, ktorý najlepšie splnil požiadavky a predstavy vyhlasovateľa súťaže na novú podobu stálej expozície.
Výsledné poradie účastníkov súťaže:
Predstavenie súťažných návrhov:
1. miesto - Studio Brut
Autori: Ing. arch. Juraj Izrael, Ing. arch. Simona Fischerová
Komentár poroty:
Súťažný návrh najviac vychádzal z libreta a zadania. Predstavil zjednocujúci koncept výstavných priestorov kaštieľa prostredníctvom harmonizácie farieb, materiálov a novou vrstvou výstavnej steny a účelového fundusu, ktorý rieši okrem textovej časti expozície aj bezpečnosť zbierkových predmetov. Porota oceňuje snahu autorov sprístupniť kaštieľ zdravotne znevýhodneným návštevníkom prostredníctvom popisov v Braillovom písme a využitím tabletov s interaktívnym obsahom a návrhom VR prehliadky kaštieľa. Návrh výrazne pracuje aj so samotným systémom osvetlenia priestorov a prvkov, ktoré však v prípade osvetlenia typu laser blade treba konzultovať s pamiatkovým úradom, ako aj nevhodnú sadrovú úpravu omietok a pokládku terazzo dlažby. Pri návrhu mobiliáru - stolov v hale na poschodí porota oceňuje jeho variabilnosť a možnosť flexibilného rozloženia na menšie celky. Z hľadiska návštevníckeho režimu a spôsobu interpretácie obsahu expozície je návrh z dlhodobého hľadiska vyvážený, koncepčne najprepracovanejší i finančne zrealizovateľný po následnom dopracovaní výhrad.
Súťažné panely:
Vizualizácie:
2. miesto - Kilo Honč
Autori: Mgr. art. Richard Kilo, Ing. arch. Matej Honč
Komentár poroty:
Porota ocenila najmä originálnosť myšlienky recyklácie a regenerácie materiálu z Kaštieľa Radoľa, ktorý by sa mohol využiť na adaptatívny výstavný fundus. Na jednej strane táto nosná myšlienka charakteristická silným ekologickým poňatím môže predstavovať najväčšiu slabinu v prípade realizačnej fázy. Takýto typ výstavných podstavcov je vhodnejší skôr do galérie na vystavenie väčších a výraznejších solitérov, prípadne sôch, než na prezentáciu zbierkových predmetov dennej potreby, ktoré akoby zanikajú v priestore, ktorému dominuje architektonická „krajina podstáv“. Tá vytvára určitú bariéru sťažujúcu plynulý pohyb po prehliadkovej trase čo je komplikované najmä pri väčšom počte návštevníkov, najmä pri školských skupinách. V návrhu jasne dominuje čistota a výborná práca s prirodzenou svetelnosťou priestorov, ktoré sa pocitovo viac otvárajú.
3. miesto: Jakub Tóth
Autori: Mgr. Art. Jakub Tóth, Mgr. Art. Martin Kubina, Mgr. art. Ing. Richard Schlesinger, PhD. + Andrej & Andrej - Andrej Barčák, Andrej Čanecký a Lukáš Kollár
Komentár poroty:
Výstavnícky najprepracovanejší návrh vďaka využitiu interaktívnych, kreatívnych a hravých prvkov. Porota oceňuje takýto koncept zameraný na podávanie informácií atraktívnou formou, vrátane zvukovej stopy. Pozitívne vníma vizuálnu grafickú stránku návrhu i snahu o rozšírenie expozičných priestorov. Napriek mnohým pozitívam, ktoré návrh prináša, sa porota nestotožnila s použitím oceľového plechu v klenbovej miestnosti, kedy by došlo k potlačeniu prirodzeného svetla a zakrytiu okien ako výrazného architektonického prvku na renesančnej pamiatke. Rovnako porota kriticky vníma použitú čiernu farebnosť, ktorá pôsobí ťažko v pomerne tmavých priestoroch. Tie sú na prízemí v návrhu prakticky osvetlené len umelo galerijným svetlom. Z prevádzkového i teplotného hľadiska sa porota nestotožňuje s presunom recepcie do haly, kde by bolo problematické riešenie bezpečnosti vystaveného tovaru a suvenírov.
Zoznam uchádzačov z 1. kola súťaže:
Zápis z 2. hodnotiaceho stretnutia poroty:
Zápis z 1. hodnotiaceho stretnutia poroty: