Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Vlárska 22
Trnava
Bezprostredné okolie úzkej dláždenej ulice Krymská sa v posledných rokoch stáva výrazným kultúrno-spoločenským centrom v rámci metropoly. Do tejto mozaiky zapadá aj rekonštrukcia priestoru na prízemí činžiaku z dielne pražského ateliéru PAPUNDEKL ARCHITEKTI, ktorý založili spolužiaci z ateliéru Jana Šépku. Vráta bývalej autodielne nahrádza rozsiahle zasklenie, ktoré pri pohľade z ulice odhaľuje surovú scénickú atmosféru univerzálneho priestoru pre drobné kultúrne akcie. Prepojenie interiéru s ulicou Krymská podčiarkuje výmena starého trojdielneho okna za bezrámové zasklenie.
Vnútorný priestor je rozdelený na tri hlavné prevádzkové zóny. Vstupnú časť, s malým pódiom a kaviarenským posedením, prepája dlhý barový pult s centrálnou zónou. Otvorený segment v ťažisku dispozície vytvára priestor pre posedenie pri bare a projekcii, na ktorý nadväzuje technologický blok s toaletami a zázemím. Zadná časť slúži ako oddelený súkromný klub.
Univerzálne využitie priestoru pre drobné kultúrne podujatia (autorské čítanie, koncerty, výstavy…) vyžaduje kvalitné technické zázemie. Najdôležitejším prvkom úprav v interiéri je preto nová akustická konštrukcia podhľadu z penových pyramíd, ktorá zároveň zjednocuje komplikovaný priestor základným modulom. Podhľad tvorí dôležitú platformu pre technológie (zásuvky, audio, premietanie, osvetlenie) a ďalšie pomocné konštrukcie, napríklad koľajnice pre deliace závesy. V miestach, kde to prevádzka dovoľuje, nechávajú architekti vyniknúť režné murivo domu. Ostatné plochy zjednocuje neutrálna cementová stierka.
Tmavé stierky, akustický podhľad a čierne závesy dopĺňa autorský nábytok zo surovej ocele. Použité materiály a povrchy vytvárajú špecifickú scénickú atmosféru, ktorá zodpovedá kultúrnemu zameraniu novovznikajúceho podniku.
Podklady: PAPUNDEKL ARCHITEKTI