Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Rekonštrukcia haly v priemyselnom parku vo Vroclavi

Obyčajná priemyselná hala s neobyčajnou históriou a osudom. Architektonické riešenie minimálne zasahuje do pôvodnej podoby haly, pričom spĺňa súčasné prevádzkové požiadavky.
Diela
Red 324.11.2016
10530+10
Rekonštrukcia haly v priemyselnom parku vo Vroclavi
Autori: Marcin Major, Pawel Major, Alicja Adamowicz, Michal BojkoInvestor: Wrocławski Park TechnologicznyZastavaná plocha: 24405 m2Podlažná plocha: 24405 m2Návrh: 2013 - 2014Realizácia: 2015 - 2016Adresa: Klecińska 123, Vroclav, PoľskoPublikované: 24. november 2016

Hala W-7/44 bola postavená v roku 1940 ako časť závodu Linke-Hofmann-Werke. Areál je dodnes ukážkou modernej priemyselnej architektúry.

Letecká priemyselného parku - viditeľná je rozsiahla hala č.7
Letecká priemyselného parku - viditeľná je rozsiahla hala č.7Foto: Krzysztof Smyk

Do roku 1944 továreň vyrábala vlakové súpravy a vojenskú techniku. Od polovice roku 1944 sa stala hala VII súčasťou rozsiahleho komplexu koncentračného tábora Groß-Rosen. V objekte sa nachádzalo ubytovanie aj pracovná časť. Do januára 1945 tu pracovalo 800 až 1200 ľudí.

Začiatkom apríla v roku 1945  počas bojov o továreň boli priestory vážne poškodené. Bol poškodený nosný systém a takmer celé zasklenie bolo zničené. Po vojne sa továreň stala súčasťou PAFAWAG (Národná továreň na výrobu železničných vozňov). V hale VII sa v roku 1946 spustila výroba vozňov určených na transport uhlia. Výroba prebiehala až do 90. rokov, odkedy opustená budova chátrala.

Foto: Krzysztof Smyk

Architekti boli postavení pred neľahkú úlohu komplexnej rekonštrukcie zdevastovanej, ale historicky hodnotnej budovy. V tomto prípade išlo o náročnú úlohu, keďže hala sa stala súčasťou fungujúceho priemyselného parku, a musela splniť požiadavky modernej výroby a skladovania. Bolo treba splniť súčasné prevádzkové a teplotechnické požiadavky bez väčších zásahov do vonkajšieho vzhľadu a interiéru budovy.

Stav pred rekonštrukciou
Stav pred rekonštrukciouFoto: Marcin Major

Izolovať veľké ochladzované plochy tehlových stien a strechy so zložitou oceľovou konštrukciou sa ukázalo ako najväčší problém. Architekti sa rozhodli vložiť do jestvujúceho objektu vnútorný plášť z dutinkových polykarbonátových panelov. Toto riešenie sa ukázalo ako finančne nenáročné a funkčné. Hala už slúži novým nájomcom ako skladové a výrobné priestory. Súčasťou budovy je aj malá administratíva na prízemí a expozícia venovaná obetiam pracovného tábora.

Koncept vloženého vnútorného plášťa
Koncept vloženého vnútorného plášťa
Dispozícia a delenie priestorov
Dispozícia a delenie priestorov
Pôdorys haly
Pôdorys haly
Dispozícia a možné členenie priestoru
Dispozícia a možné členenie priestoru
Priečny rez
Priečny rez

Objekt pomenovaný ako "Nowa Siódemka" pritiahol nových nájomcov a zohral významnú úlohu v procese revitalizácie starej priemyselnej zóny PAFAWAG.

Foto: Krzysztof Smyk
Foto: Krzysztof Smyk
Foto: Krzysztof Smyk
Foto: Krzysztof Smyk
Foto: Krzysztof Smyk
Foto: Krzysztof Smyk
Foto: Krzysztof Smyk

Poloha diela

Marcin Major
Pawel Major
Alicja Adamowicz
Michal Bojko
Vložené
24. november 2016
0
1053
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím