Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Showroom Scuderia v Prahe

Showroom značiek Ferrari a Maserati. Bude určite zaujímavé pozrieť sa, aký majú výrobcovia prémiových áut názor na dobrú architektúru, ktorá ich bude reprezentovať v stredoeurópskom priestore.
Diela
Red 325.12.2016
4300+5
Showroom Scuderia v Prahe
Autori: Ing. arch. David Wittassek, Ing. arch. Jiří Řezák, Ing. arch. Tomáš NěmecZastavaná plocha: 674 m2Podlažná plocha: 599,4 m2Návrh: 2015 - 2015Realizácia: 2015 - 2016Adresa: Čistovická 1707/98, Praha 17, Česká republikaPublikované: 25. december 2016

Bude aj architektúra jedinečná, alebo to bude štandardný neutrálny priestor, kde vyniknunú skôr autá? Očakávania boli určite veľké. Ako to dopadlo, na to si určite urobíte vlastnú predstavu z nasledujúcej prezentácie:

"Lehké vykonzolování jihozápadního rohu objektu dodává budově na lehkosti. Ostré a čisté tvary showroomu jsou inspirovány tvaroslovím automobilů Ferrari osmdesátých let. Vstup do objektu evokuje boční chladící sání legendárního Ferrari Testarossa. Urbanistické tvarování a zalomení objektu do tvaru V potom reaguje na zalomení ulice Slánská. Tímto lehkým natočením je zároveň dosaženo lepší vizibility obou částí bibrandového showroomu," ozrejmujú kocept autori. Nová budova vznikala v napojení na jestvujúci servis. Architekti sú tiež autormi riešenia exteriérov a prevádzky v areáli.

Pôdorys
Pôdorys
Rez
Rez

Fasádu tvorí kombinácia 4 metre vysokého presklenia a hliníkových fasádnych kaziet s výškou 6 metrov. Obklad zo sendvičových panelov nie je horizontálne delený. Juhozápadný roh objektu je neštandardne vykonzolovaný a navodzuje tak dojem, že showroom levituje tesne nad zemou. Celá fasáda je vyhotovená v odtieňch sivej farby.

Architekti riešili okrem samotného showroomu aj prevádzku celého areálu. Medzi novým showroomom a servisom vznikol uzavretý dvor. Nájazd do areálu je o 3 metre nižšie, než vjazd do servisu. Architekti prekonali tento výškový rozdiel pomocou rôzne tvarovaných šikmých plôch-rámp, na ktorých sa dá zároveň parkovať. Tieto rampy sú ohraničené opornými múrmi z pohľadového betónu, v ktorých je zároveň zabudované osvetlenie. Vjazd do areálu je vydláždený reprezentatívnou veľkoformátovou dlažbou. Vďaka 4 metre vysokým bezprahovým vstupným dverám exteriér plynule prechádza do interiéru.

Z hľadiska corporate identity Ferrari a Maserati boli predpísané druhy povrchov, materiálov a riešení jednotlivých detailov interiéru. Ale aj tu, ako napríklad u veľkoformátovej dlažby bolo na výber z troch predpísaných typov. Korporátne požiadavky tiež napríklad určujú koľko má byť v jednotlivých miestnostiach použitých obrazov, polepov či podobných doplnkov.

Interiér odráža renomé značiek Ferrari a Maserati. Jedná sa čisté a línie s precíznym detailom. Automobily sú v interiéri vystavené ako v galérii. Zhora sú autá nasvietená cez barrisolové blany. Prvky vystavované v konfiguračných miestnostiach sú umiestňované do svetelných nik, ktoré sú potiahnuté kožou.

Poloha diela

Ing. arch. David Wittassek
Ing. arch. Jiří Řezák
Ing. arch. Tomáš Němec
Vložené
23. november 2016
0
430
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím