Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Bude aj architektúra jedinečná, alebo to bude štandardný neutrálny priestor, kde vyniknunú skôr autá? Očakávania boli určite veľké. Ako to dopadlo, na to si určite urobíte vlastnú predstavu z nasledujúcej prezentácie:
"Lehké vykonzolování jihozápadního rohu objektu dodává budově na lehkosti. Ostré a čisté tvary showroomu jsou inspirovány tvaroslovím automobilů Ferrari osmdesátých let. Vstup do objektu evokuje boční chladící sání legendárního Ferrari Testarossa. Urbanistické tvarování a zalomení objektu do tvaru V potom reaguje na zalomení ulice Slánská. Tímto lehkým natočením je zároveň dosaženo lepší vizibility obou částí bibrandového showroomu," ozrejmujú kocept autori. Nová budova vznikala v napojení na jestvujúci servis. Architekti sú tiež autormi riešenia exteriérov a prevádzky v areáli.
Fasádu tvorí kombinácia 4 metre vysokého presklenia a hliníkových fasádnych kaziet s výškou 6 metrov. Obklad zo sendvičových panelov nie je horizontálne delený. Juhozápadný roh objektu je neštandardne vykonzolovaný a navodzuje tak dojem, že showroom levituje tesne nad zemou. Celá fasáda je vyhotovená v odtieňch sivej farby.
Architekti riešili okrem samotného showroomu aj prevádzku celého areálu. Medzi novým showroomom a servisom vznikol uzavretý dvor. Nájazd do areálu je o 3 metre nižšie, než vjazd do servisu. Architekti prekonali tento výškový rozdiel pomocou rôzne tvarovaných šikmých plôch-rámp, na ktorých sa dá zároveň parkovať. Tieto rampy sú ohraničené opornými múrmi z pohľadového betónu, v ktorých je zároveň zabudované osvetlenie. Vjazd do areálu je vydláždený reprezentatívnou veľkoformátovou dlažbou. Vďaka 4 metre vysokým bezprahovým vstupným dverám exteriér plynule prechádza do interiéru.
Z hľadiska corporate identity Ferrari a Maserati boli predpísané druhy povrchov, materiálov a riešení jednotlivých detailov interiéru. Ale aj tu, ako napríklad u veľkoformátovej dlažby bolo na výber z troch predpísaných typov. Korporátne požiadavky tiež napríklad určujú koľko má byť v jednotlivých miestnostiach použitých obrazov, polepov či podobných doplnkov.
Interiér odráža renomé značiek Ferrari a Maserati. Jedná sa čisté a línie s precíznym detailom. Automobily sú v interiéri vystavené ako v galérii. Zhora sú autá nasvietená cez barrisolové blany. Prvky vystavované v konfiguračných miestnostiach sú umiestňované do svetelných nik, ktoré sú potiahnuté kožou.
Podklady: Qarta architektura