Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
23. november 2016
0
427

Showroom Scuderia v Prahe

Showroom značiek Ferrari a Maserati. Bude určite zaujímavé pozrieť sa, aký majú výrobcovia prémiových áut názor na dobrú architektúru, ktorá ich bude reprezentovať v stredoeurópskom priestore.
Showroom Scuderia v Prahe
Autori: Ing. arch. David Wittassek, Ing. arch. Jiří Řezák, Ing. arch. Tomáš NěmecZastavaná plocha: 674 m2Podlažná plocha: 599,4 m2Návrh: 2015 - 2015Realizácia: 2015 - 2016Adresa: Čistovická 1707/98, Praha 17, Česká republikaPublikované: 25. december 2016

Bude aj architektúra jedinečná, alebo to bude štandardný neutrálny priestor, kde vyniknunú skôr autá? Očakávania boli určite veľké. Ako to dopadlo, na to si určite urobíte vlastnú predstavu z nasledujúcej prezentácie:

"Lehké vykonzolování jihozápadního rohu objektu dodává budově na lehkosti. Ostré a čisté tvary showroomu jsou inspirovány tvaroslovím automobilů Ferrari osmdesátých let. Vstup do objektu evokuje boční chladící sání legendárního Ferrari Testarossa. Urbanistické tvarování a zalomení objektu do tvaru V potom reaguje na zalomení ulice Slánská. Tímto lehkým natočením je zároveň dosaženo lepší vizibility obou částí bibrandového showroomu," ozrejmujú kocept autori. Nová budova vznikala v napojení na jestvujúci servis. Architekti sú tiež autormi riešenia exteriérov a prevádzky v areáli.

Pôdorys
Pôdorys
Rez
Rez

Fasádu tvorí kombinácia 4 metre vysokého presklenia a hliníkových fasádnych kaziet s výškou 6 metrov. Obklad zo sendvičových panelov nie je horizontálne delený. Juhozápadný roh objektu je neštandardne vykonzolovaný a navodzuje tak dojem, že showroom levituje tesne nad zemou. Celá fasáda je vyhotovená v odtieňch sivej farby.

Architekti riešili okrem samotného showroomu aj prevádzku celého areálu. Medzi novým showroomom a servisom vznikol uzavretý dvor. Nájazd do areálu je o 3 metre nižšie, než vjazd do servisu. Architekti prekonali tento výškový rozdiel pomocou rôzne tvarovaných šikmých plôch-rámp, na ktorých sa dá zároveň parkovať. Tieto rampy sú ohraničené opornými múrmi z pohľadového betónu, v ktorých je zároveň zabudované osvetlenie. Vjazd do areálu je vydláždený reprezentatívnou veľkoformátovou dlažbou. Vďaka 4 metre vysokým bezprahovým vstupným dverám exteriér plynule prechádza do interiéru.

Z hľadiska corporate identity Ferrari a Maserati boli predpísané druhy povrchov, materiálov a riešení jednotlivých detailov interiéru. Ale aj tu, ako napríklad u veľkoformátovej dlažby bolo na výber z troch predpísaných typov. Korporátne požiadavky tiež napríklad určujú koľko má byť v jednotlivých miestnostiach použitých obrazov, polepov či podobných doplnkov.

Interiér odráža renomé značiek Ferrari a Maserati. Jedná sa čisté a línie s precíznym detailom. Automobily sú v interiéri vystavené ako v galérii. Zhora sú autá nasvietená cez barrisolové blany. Prvky vystavované v konfiguračných miestnostiach sú umiestňované do svetelných nik, ktoré sú potiahnuté kožou.

Poloha diela

Ing. arch. David Wittassek
Ing. arch. Jiří Řezák
Ing. arch. Tomáš Němec
Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím