Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Viac povedia autori realizácie:
Vznik interiéru showroomu Schüco odštartovala dvojkolová súťaž, ktorú sme vyhrali dynamickým návrhom usporiadania a tvarovania vložených hmôt - akýchsi prepojených fragmentov domu, rozmiestnených v striktne ohraničenom priestore na prízemí polyfunkčného objektu v Bratislave. V prvom okamihu nás zaujala pokrokovosť zadávateľa a snaha získať najkvalitnejší návrhu vyplývajúci z vyhodnotenia dvojkolovej architektonickej súťaže. Už v úvodnom kole súťaže sme uvažovali o prezentovaní vystavených prvkov v kontexte mierky architektúry, človeka a okolia. Showroom má slúžiť jednak pre prezentáciu produktov, ale zároveň aj pre konanie seminárov, prezentácií a rokovaní. Finálny návrh odzrkadľuje náš názor na moderný showroom okien, ktorý prezentuje okno ako estetickú a funkčnú súčasť modernej architektúry.
Základnou myšlienkou návrhu bolo v interiéri showroomu navodiť pocit „exteriérovosti“. Koncept kontrastu drsného okolia a čistej vnútornej „obálky“ je paralelný s konceptom kontrastu vnímania exteriéru a interiéru, čiže zjednodušene povedané: domu a záhrady. Tento banálny protiklad sme ďalej rozvíjali - počiatočné kubické uzatvorené hmoty sme ďalej tvarovali, otvárali a dynamizovali. Koncept umocňuje farebný a materiálový protiklad vnútornej bielej „škrupiny“ fragmentu domu vloženého do drsného a tmavého okolia tvoreného drsnými omietkami na stenách a keramickou dlažbou na podlahe, ktoré sú charakteristické skôr pre použitie v exteriéri. Odhalením podhľadu priznávame trasovanie technológií a konštrukciu stropu a dávame tak možnosť vyniknúť vloženej štruktúre v celej svetlej výške miestnosti.
Do stien vloženého bieleho objektu sme zároveň integrovali a odprezentovali esenciálny prvok showroomu - samotné funkčné modely okien Schüco v rôznych veľkostiach a prevedeniach. Návštevník showroomu si môže okná vyskúšať, môže cez ne prechádzať a vnímať ich osadené v reálnom prostredí. Okná však nie sú len vystavené kusy - práve naopak, stali sa funkčnou a estetickou súčasťou ohraničujúcou priestory intímneho posedenia s klientom, malú ostrovnú kuchynku a prednáškové „nádvorie“.
Interiérom showroomu sa vinie logická trasa, ktorá však nie je striktná a návštevník tak môže voľne prechádzať cez perforovanú hmotu bielej „obálky“ do tmavého okolia a späť. Počas svojej „cesty“ showroomom vníma návštevník oceľovú nosnú knižnicu, veľké posuvné rohové okno s elektrickým pohonom, intímnejšie priestory súkromného posedenia vybavené dubovým akcentujúcim mobiliárom, „nádvorie“ slúžiace na prednášky a projekciu oddeliteľnú textilným závesom, stolársku stenu s tanierovými kovovými podstavcami držiacimi vystavené fragmenty okien, kuchynku s barovým posedením alebo priestor s možnosťou simulácie a pohybu vo virtuálnej realite. Okolitý tmavý priestor vloženej štruktúry je doplnený voľne rozmiestnenou živou zeleňou, ktorá podčiarkuje jeho exteriérový charakter a zároveň ho zjemňuje.
Neoddeliteľnou súčasťou showroomu je interiérové osvetlenie. Vložený objekt zhora cez kruhové otvory v streche presvetľujú dizajnové solitérne lustre. Zvonku objektu je obvodové reflektorové osvetlenie posuvné v zavesených koľajniciach, ktoré dopĺňa celkovú svetelnosť.
Podklady: Kuklica Smerek architekti, Juraj Hubinský, Studio Flusser