Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Spoločnosť Schüco International KG slávnostne otvorila unikátny multifunkčný showroom na Tomášikovej ulici 19 v Bratislave. Okrem funkčných vzoriek okien, dverí, posuvných systémov a presklených fasád, sú tu ukážky a profily ďalších produktov a možnosť absolvovať aj virtuálnu prehliadku produktov Schüco.
„Vzhľadom na perspektívy rozvoja regiónu a vysoký záujem o naše produkty, dnes otvárame showroom v srdci Európy, na Slovensku. Neotvárame ho pre seba, ale pre vás, našich partnerov, architektov, spracovateľov, stavebníkov a ďalších, ktorí pracujete s riešeniami Schüco, aby sme vám ich vedeli fyzicky predstaviť. Ďakujem tímu architektov za skvelý návrh, realizačnej spoločnosti za perfektnú inštaláciu v súlade s projektom a obrovská vďaka patrí projektovému manažérovi Romanovi Mojžišovi a celému slovenskému tímu. V neposlednom rade ďakujem majiteľovi budovy za poskytnutie priestorov. Želám showroomu veľa veľa návštevníkov,“ uviedol Senior Vice President spoločnosti Schüco International KG Thomas Humpf pri príležitosti slávnostného otvorenia showroomu. Ide o prvý európsky priestor tohto typu mimo sídlo materskej spoločnosti Schüco v Bielefelde.
Veľké presklenie parteru zo strany Tomášikovej ulice slúži ako výklad a láka návštevníkov nazrieť do showroomu. Hneď za hlavným vstupom privíta hostí biela „vložená štruktúra“, ktorá evokuje interiér a okolitá tmavá časť symbolizuje exteriér. Ing. arch. Martin Smerek od architektov Kuklica, Smerek a Hubinský projekt popísal: „Od začiatku sme uvažovali o prezentovaní vystavovaných prvkov v kontexte mierky architektúry, človeka a okolia. Koncept kontrastu drsného okolia a čistej vnútornej „obálky“ je paralelný s konceptom kontrastu vnímania exteriéru a interiéru, zjednodušene povedané: domu a záhrady. Interiérom showroomu sa vinie logická trasa, ktorá však nie je striktná a návštevník tak môže voľne prechádzať cez perforovanú hmotu bielej „obálky“ do tmavého okolia a späť. Počas svojej „cesty“ showroomom vníma návštevník oceľovú nosnú knižnicu, veľké posuvné rohové dvere s elektrickým pohonom, intímnejšie priestory súkromného posedenia vybavené dubovým akcentujúcim mobiliárom, „nádvorie“ (piazzetta) slúžiace na prednášky a projekciu oddeliteľnú textilným závesom, drevom obloženú stenu s kovovými podstavcami nesúcimi vystavené fragmenty vzoriek produktov, kuchynku s barovým sedením alebo priestor s možnosťou simulácie a pohybu vo virtuálnej realite. Okolitý tmavý priestor vloženej štruktúry je doplnený voľne rozmiestnenou živou zeleňou, ktorá podčiarkuje jeho exteriérový charakter a zároveň ho zjemňuje. Neoddeliteľnou súčasťou showroomu je interiérové osvetlenie. Vložený objekt zhora cez kruhové otvory v streche presvetľujú dizajnové solitérne lustre. Zvonku objektu je obvodové reflektorové osvetlenie posuvné v zavesených koľajniciach, ktoré dopĺňa celkovú svetelnosť.“
Ateliér Kuklica x Smerek v spolupráci s Jurajom Hubinským uspel vo verejnej výzve Schüco spomedzi 18 záujemcov o návrh showroomu. „Na relatívne malej ploche 220 m2 sa podarilo aj vďaka návrhu architektov vytvoriť unikátne spojenie showroomu a priestorov pre školenia, prezentácie a stretnutia s klientami,“ uvádza Peter Škvaril, vedúci organizačnej zložky Schüco International KG na Slovensku a dodáva: „Z pohľadu šírky portfólia našich systémov je nám každý showroom vlastne malý. Dokážeme fyzicky odprezentovať len niekoľko riešení, avšak súčasťou showroomu je aj veľkoplošná obrazovka a „schücovne“ skryté VR okuliare a ďalšie potrebné vybavenie na virtuálnu prehliadku a konfiguráciu ďalších produktov, referenčných objektov vrátane slovenských.“
Vystavených je sedem funkčných vzoriek
Návštevníci majú možnosť sa zoznámiť s funkčnými inštaláciami vzoriek v skutočnej mierke, „naživo“ spolu s odborným výkladom a predvedením. Vstupné dvere do showroomu so systémom DCS (Door Control System) s dotykovým displejom a so snímačom odtlačku prsta tvoria prvú funkčnú vzorku. Hneď za nimi sa nachádza bezrámový posuvný systém Schüco ASS 77.PD HI v rohovom prevedení s otvoreným rohom a v blízkej klientskej zóne okno Schüco AWS 75.SI+, fixná a otváravá časť so systémovým celopreskleným zábradlím. V druhej časti určenej pre rozhovory so zákazníkmi je vystavené zdvojené („kastlíkové“) okno Schüco AWS 120 CC.SI fixná a otváravá časť s integrovanými žalúziami v medzipriestore a nový modulárny posuvný systém Schüco ASE 80.HI. Ide o novinku, zdvižno-posuvný systém so stavebnou hĺbkou krídla 80 mm.
Pri boxe s virtuálnou realitou prehliadku uzatvárajú dva inovatívne a špičkové produkty, ktoré je na Slovensku možné vidieť v takomto prevedení vôbec prvýkrát. Prvou je nový fasádny systém Schüco FWS 35 PD s pohľadovou šírkou stĺpika a priečnika len 35 mm. Druhou novinkou je fasádny systém Schüco FWS 60 CV s pohľadovou šírkou len 60 mm rovnako pri pevných, ako aj otváravých častiach.
Zdroj fotografií: Schüco Slovensko