Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
V historickom priemyselnom areáli v pražskej časti Vysočany začali architekti z ateliéru CARAA.CZ pracovať už v roku 2003. Komplex v tej dobe patril a slúžil tlačiarenskej firme. Celé odvetvie aj priemyselné územie ešte len čakala razantná premena. Z periférie sa mala stať nová, predimenzovaná obytná mestská štvrť. Virtuálny svet začal postupne vytláčať tlačené dokumenty...
Areál z 30. rokov 20. storočia bol po rokoch socialistického hospodárenia zdevastovaný, avšak pôvodná krása a sila prvorepublikového priemyselného staviteľstva bola stále jasne čitateľná. “Postupně nám došlo, že pro majitele je investice do areálu součást firemní kultury - zachování autenticity, vytvoření silné ´corporate identity´. Naším cílem bylo uchovat genius loci historické průmyslové zástavby, a vhodným doplněním poskytnout možnost pro naplnění místa novým životem,” vysvetľujú architekti.
Zadanie neprišlo naraz, celá premena areálu prebiehala postupne. Stále jasnejšie sa ukazovalo, že prevádzka celého areálu musí byť flexibilná a variabilná. Architekti reagovali na neustále zmeny, vyplývajúce zo zmien tlačiarne a jej okolia. Prestavba areálu bola rozdelená do mnohých nadväzujúcich etáp, ktoré dodržiavali nastavené architektonické princípy. “Nejdůležitější byla pokora a respekt k původní architektuře. Zbytečné a nepůvodní jsme očistili. Doplněné novotvary jsou důrazně a jasně čitelné svým konstrukčním a materiálovým řešením. Naprosto zásadní bylo rozhodnutí o zachování tvarosloví a detailu historických tabulkových oken. Definovali jsme princip vertikální hierarchie - kvality prostorů a materiálů v budově stoupají s podlažím. Na střeše objektu A je relaxační zóna s basketbalovým hřištěm pro zaměstnance, na střeše objektu B je terasa se zelení,” objasňujú autori.
Ulica Poděbradská sa v najbližších rokoch premení z tranzitnej cesty na mestský bulvár. Lineárny objekt B, plynúci pozdĺž ulice, charakterizuje čistá jednoduchosť priemyselnej stavby, ktorá vynikla po odstránení balastu prístavieb. Architekti dbali na uchovanie a expozíciu historických stavebných konštrukcií, prvkov a detailov. Nové technológie, vložené do historickej obálky sú priznané. Objekt rozšírila jasne odlíšená súčasná vrstva - artikulovaná oceľová konštrukcia jednopodlažnej nadstavby s ľahkým obvodovým plášťom. Fasáda je koncipovaná ako vonkajšia otvorená galéria. Výstavná plocha obohacuje verejný priestor, aktuálne sú tu vystavené grafiky Michala Cimalu “Sculpture on the trip“.
Objekt pred rekonštrukciou:
Vizualizácie:
Ateliér: caraa.cz
Fotografie: Andrea Thiel Lhotáková
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu