Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
V súčasnosti sledujeme boom elektromobilov, ako alternatívy k štandardným spaľovacím motorom v autách. Zdalo sa, že vodíková alternatíva sa dostala do úzadia. V Nemecku sa na to asi pozerajú inak. Čo sa stalo?
• H2 MOBILITY Nemecko - začína svoju činnosť ako spoločný podnik šiestich priemyselných partnerov
• Ozval sa "štartový výstrel" pre postupnú výstavbu vodíkových čerpacích staníc na území Nemecka
• Nemecko je na ceste k prvej nadregionálnej zásobovacej sieti vodíka na svete
• Spolkový minister dopravy Dobrindt sľubil ďalšiu podporu
Založením nadodvetového spoločného podniku H2 MOBILITY Nemecko GmbH & Co.KG šesť priemyselných spoločností Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell a Total položilo základy postupnej výstavbe celoštátnej siete čerpacích staníc vodíka (H2) na celkovo približne 400 staniciach do roku 2023. Podnik so sídlom v Berlíne začal svoju činnosť a intenzívne pripravuje prvú fázu spoločného akčného plánu. Ten uvažuje v nasledujúcich rokoch postupnú inštaláciu najskôr 100 čerpacích staníc. Vysokopostavení zástupcovia partnerských spoločností H2 MOBILITY sa stretli so spolkovým ministrom dopravy Alexandrom Dobrindtom v rámci úvodného rozhovoru a prerokovali nasledujúce kroky. Podpísanie spoločného vyhlásenia úmyslu „Vodíkové čerpacie stanice pre Nemecko“ dáva základ úsiliu partnerov z priemyslu a politiky.
Spolkový minister Dobrindt: „Elektromobilita musí vzbudiť emócie a vášeň pre pohon budúcnosti. Elektromobily s vodíkovým palivovým článkom majú na to najlepšie predpoklady: majú veľký dojazd a možno ich natankovať v priebehu niekoľkých minút. Pre rozbeh tejto technológie na trhu teraz potrebujeme plošnú sieť čerpacích staníc pre vodík. Preto vítam plány spoločnosti H2 MOBILITY zriadiť do roku 2023 v celom Nemecku 400 vodíkových čerpacích staníc.“
Akčný plán H2 MOBILITY uvažuje v Nemecku o vytvorení plošnej siete vodíkových čerpacích staníc do roku 2023. Nemecko by sa tak stalo prvou krajinou, ktorá je vybavená nadregionálnou sieťou na tankovanie vozidiel s vodíkovým palivovým článkom. Na to sú plánované investície v celkovom objeme približne 400 miliónov eur.
H2 MOBILITY so svojím konateľom Frankom Sreballom má ako centrálny priemyselný aktér výstavby vodíkovej infraštruktúry v Nemecku na starosti zriadenie a prevádzku celoštátnej siete vodíkových čerpacích staníc. Okrem toho je začlenená do budúceho vývoja na zdokonalenie vodíkovej mobility. Spoločnosť je medzinárodným priekopníkom a má potenciál rozbehnúť výstavbu vodíkovej infraštruktúry aj v iných krajinách. Je napríklad súčasťou nedávno založenej siete „Hydrogen Mobility Europe“.
Partneri spoločného podniku majú mnohoročné skúsenosti v oblasti elektromobility s palivovým článkom, ako aj v oblasti techniky tankovania vozidiel a infraštruktúry čerpacích staníc. Priemyselní partneri dosiahli značné pokroky aj v otázkach normovania a štandardizácie.
Prví výrobcovia automobilov majú už dnes na nemeckom trhu sériovo vyrábané automobily s palivovým článkom, ďalšie budú postupne pribúdať.
Spolková vláda si dala za cieľ vytvoriť z Nemecka vedúci trh udržateľných riešení mobility a efektívnych technológií. Elektromobilita automobilmi s palivovým článkom najmä pri použití vodíka z obnoviteľných zdrojov energie prispeje k podstatnému zníženiu emisií CO2, pretože automobily s palivovým článkom jazdia lokálne bez emisií. Dosiahnutie tohto cieľa úzko súvisí s NOW GmbH, Národnou organizáciou technológie vodíka a palivových článkov. NOW GmbH koordinuje programy BMVI na podporu mobility s akumulátorom a palivovým článkom.
Aktivity H2 MOBILITY podporuje množstvo asociovaných partnerov. Prostredníctvom poradného zboru H2 MOBILITY sa na spoločnom podniku podieľajú automobilky BMW, Volkswagen, Honda a Toyota, ako aj technologická spoločnosť Intelligent Energy.
H2 MOBILITY má okrem toho úzky partnerský vzťah s Clean Energy Partnership* (CEP), najväčším projektom vodíkovej mobility v Európe.
*Členovia CEP sú: Air Liquide, BMW, Daimler, EnBW, Ford, GM/Opel, Hamburger Hochbahn, Honda, Hyundai, Linde, Shell, Siemens, Stuttgarter Straßenbahnen SSB, Total, Toyota, OMV, Volkswagen a Westfalen.
Zdroj: CEP
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu