Hore
Portál z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Wienerberger s.r.o.

Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce

Internorm

Okná pre pasívne domy

Galvaniho 15 B
Bratislava

Saint-Gobain

BIM knižnice a objekty

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Divízia ISOVER Saint-Gobain Construction Products

Dokonalá izolácia

Stará Vajnorská 139
Bratislava

Profirol s.r.o

Prielohy 1012/1C
Žilina

PREFA Slovensko s. r. o.

Štúrova 136B
Nitra

Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., Divízia Rigips

Vlárska 22
Trnava

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Hore
Menu
Kalendárium
Vložené
7. január 2016
0
1212

Už skoro seriózny dron pre prepravu reálnych ľudí

Osobná doprava má novú výzvu. Autonómny dron na prepravu osôb predstavila včera na CES 2016 v Las Vegas čínska spoločnosť Ehang pod názvom Ehang 184.
Už skoro seriózny dron pre prepravu reálnych ľudí

Technické parametre podľa údajov výrobcu sú nasledovné: Dospelého človeka s hmotnosťou menej ako 100 kilogramov prepraví na vzdialenosť až 16 kilometrov. Samotná váha lietajúceho zariadenia je 200 kg. Jeho osem elektromotorov umiestnených na štyroch ramenách dosahuje spolu maximálny výkon 106 kW. Dostup je až 3 000 metrov. Priemerná cestovná rýchlosť 100 km/h. Výkon motora je 105 kW.

Vysoká by mala byť aj bezpečnosť lietajúceho zariadenia. Stabilizácia je plne elektronická. Výrobca tvrdí, že je dron vybavený niekoľkými záložnými systémami napájania. Ak jeden zlyhá, kontrolu prevezme ďalší. Pri zlyhaní jednej hnacej jednotky ostatné vyrovnajú chýbajúci vztlak. Dron je naprogramovaný tak, aby v prípade poruchy pristál na najbližšom možnom bezpečnom mieste.

Firma vidí vo svojej novinke cestu k netradičnej preprave. Kontrolou nad letom a koordináciu viacerých lietajúcich zariadení vo vzduchu by v praxi mal prevziať nezávislý dispečing. Podobné drony by sa mohli po schválení úradmi stať alternatívou k individuálnej doprave, prípadne k taxislužbám všade tam, kde je to vhodné.

1190925
Youtube

K iným zatiaľ vyvinutým zariadeniam na pohyb jednotlivca v 3D priestore to vyzerá ako nádejná alternatíva. Je menej hlučná ako spaľovacie motory vrtuľových zariadení a bezpečnejčia ako pri zariadeniach typu JetPack.

Napríklad v Izraeli lieta AirMule, ktorá by mala uniesť až 500 kg, mala mať dostup až 5 km a dolet 300 km. Motory sú však benzínové.

91348
Youtube

Austrálčan David Mayman vylepšil tryskový JetPack do ľahkej prenosnej podoby. Vyzerá to parádne, neskutočne ľahko a elegantne. Tuje trochu problémom bezpečnosť, V prípade zlyhania jedného z motorov nasleduje pád.

2978940
Youtube

Poloha na mape

Pravý stĺpec
Menu
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím