Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Nedávno ukončená výstava sa tento rok konala v Múzeu dopravy v Bratislave, kde boli predstavené exponáty, ktoré sú smerované do doby budúcej. Naznačujú však smer, ktorý za niekoľko rokov nemusí byť len ideou. Po prvý raz sa stretli všetky popredné designérske školy z Čiech a Slovenska, k výstave se pripojil aj ateliér Štefana Kleina na VŠVU v Bratislave a FAVU VUT Brno.
Prehliadky sa zúčastnili aj práce, ktoré boli v rámci projektu Design v pohybe ocenené. Odborná medzinárodná komisia vybrala 5 návrhov, ktoré získali ceny dekanov a mimoriadnu Cena Františka Pelikána, nedávno zosnulého pedagóga a dizajnéra z Plzne.
Podrobný profil každého z ocenených návrhov si môžete pozrieť po kliknutí na link uvedený za dielom, alebo priamo kliknutím na profilovú fotografiu (jednotlivé diela predstavujeme aj v samostatných článkoch):
Cena dekana Fakulty designu a umenia Ladislava Sutnara - Martina Beinhauer
Sklízecí mlátička - kombajn (prácu sme predstavili v tomto článku)
Diplomová práca 2013, UMPRUM Praha
"V práci jsem chtěl posunout tvarosloví stroje tak aby pusobil jako 'supersport' mezi ostatními mlátičkami. "
Cena Františka Pelikána, ZČU Plzeň - Miro Hrdý
Škoda - Fit to future (prácu sme predstavili v tomto článku)
Diplomová práca 2014, FA STU Bratislava
"Koncept automobilu vznikol v rámci projektu Fit2future, ktorý zadala automobilka Škoda a ktorého cieľom bolo vytvoriť víziu mobility zajtrajška. Koncept malého a ľahkého elektromobilu je ušitý na mieru požiadavkám mesta."
Cena dekanky Fakulty architektúry Slovenskej technickej univerzity Bratislava - Štěpán Král
Synesthesia (prácu sme predstavili v tomto článku)
Bakalárska práca 2016, FDU LS ZUČ Plzeň
"Jedná se o sportovní adrenalinový vůz, situovaný do roku 2050. Používal by se na uzavřených komunikacích v krátkém časovém horizontu. Cílovou skupinou je „automobilový nadšenec”, který chce zažít z jízdy nový druh zábavy, dobrodružství a adrenalinu. Tomuto pocitu napomáhá otevřená konstrukce a možnost ovládat vůz celoplošným zapojením těla."
Cena riaditeľa Ústavu konštrukcií ÚK FSI VUT Brno - Stanislav Sabo
Interiér automobilu škoda pre rok 2025 (prácu sme predstavili v tomto článku)
Diplomová práca 2016, FA STU Bratislava
"Diplomová práca bola realizovaná počas stáže v dizajn centre automobilky Škoda. Hlavným cieľom bolo navrhnúť interiér automobilu značky Škoda triedy A pre rok 2025."
Cena Únie profesionálnych designérov Českej republiky Radek Štěpán + tím: Josef Ludvík Böhm, Daniel Hájek, Michal Hladík, Karel Polomis a Jaroslav Prchal
Vozík na reálném základu - YO! (prácu sme predstavili v tomto článku)
Semestrálna práca 2015, FDU LS ZUČ Plzeň
"Vozidla vznikala podobným procesem na základě interní soutěže vyhlášené doc. Františkem Pelikánem pro studenty bakalářského i magisterského studia v ateliérech Produktový design a Průmyslový design. Studentské týmy v rámci tohoto projektu pracovaly prakticky stejným způsobem jako designéři kterékoli současné renomované automobilky."
Výstavy môžu motivovať k znovunaplneniu vízie, ktorú naznačil československý teoretik priemyselného designu Zdeno Kolesár v katalógu k výstave: „Československo bývalo strojárskou veľmocou a výroba dopravných prostriedkov sa najmä na území Čiech a Moravy rozvíjala už za existencie rakúsko-uhorskej monarchie. Medzivojnové Československo v tomto smere patrilo k popredným krajinám sveta... “