Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Vyhlásenie | 14.7.2021 09:00 |
Odovzdanie návrhov | 20.9.2021 23:59 |
Vyhlasovateľ | Čerstvé Ovocie |
Adresa | , , Slovensko |
Druh podujatia | Súťaž |
Kontakt | Martin Brix brix@cerstveovocie.sk |
Hľadáme nový dizajn! Čerstvé Ovocie po ročnej pauze vyhlasuje 3. ročník súťaže autorského dizajnu na tému SPOLUPRÁCA. Umelecká výzva bude ukončená koncom roka 2021 samostatnou výstavou vybraných prác, z ktorých etablovaná odborná porota ocení 3 najoriginálnejšie diela.
Uplynulý pandemický rok zasiahol všetky oblasti nášho života, ovplyvnil aj fungovanie tvorivých odborov od rôznych oblastí dizajnu, kreatívneho priemyslu až po široké spektrum voľného umenia. Množstvo autorov stratilo kontakt so svojimi zákazníkmi a bežná práca sa uzavrela do domov, ateliérov, štúdií a hláv kreatívnych tvorcov a tvorkýň.
Rok 2020 nám však na druhej strane ukázal hodnoty, ktoré sa preniesli aj do autorskej tvorby a ovplyvnili kreatívne prístupy v práci. Spolupráca a spolupatričnosť, lokálnosť a environmentálne otázky nemali nikdy také opodstatnenie a silu ako v súčasnosti. „Prezentáciou čerstvého lokálneho dizajnu, vytvoreného na území Slovenska a Česka, chceme predstaviť tieto nové prístupy a kreativitu, a podporiť tak autorov, ktorí sa snažia presadiť v oblasti dizajnu a úžitkového umenia na domácom, aj svetovom trhu,“ hovorí Paulína Ebringerová, kurátorka autorskej výzvy KOLABO 2021.
Hlavnou úlohou je vytvoriť originálny produkt založený v duchu spolupráce – tá môže byť charakterizovaná vo výrobnej fáze, v medziodborovosti diela či v kolaborácii jednotlivcov alebo jednotlivých diel.
Výzva je určená všetkým, ktorí pôsobia v oblasti produktového, módneho alebo grafického dizajnu, tradičnej tvorby, mladým dizajnérom a tvorcom pôsobiacim profesionálne alebo amatérsky, študentom umeleckých študijných programov a všetkým, ktorých výsledkom práce je predmet denného užívania. Prihlásiť sa môžu aj tvorivé kolektívy autorov.
Podmienkou účasti je vek nad 18 rokov a tvorba pochádzajúca zo Slovenska alebo Česka. Prihlásené diela by mali zároveň dbať na ekologické aspekty tvorby, ich prevedenia a využitia.
Uzávierka na zaslanie prác je 20. 9. 2021. Vybrané diela budú koncom roka verejne prezentované na samostatnej výstave počas najnavštevovanejšieho predajného trhu na Slovensku – Urban Market.
Spomedzi vystavených diel vyberie etablovaná odborná porota víťazov, ktorí si odnesú finančné odmeny v hodnote:
1. miesto: 700€
2. miesto: 350€
3. miesto: 150€
Okrem odbornej poroty sa do hlasovania môže zapojiť aj široká verejnosť v rámci ankety Cena verejnosti.
Porota KOLABO 2021
Maroš Schmidt
Maroš vyštudoval priemyselný dizajn na VŠVU v Bratislave a venuje sa výskumu dejín priemyselného dizajnu na Slovensku. Do konca roka 2020 viedol v SCD Slovenské múzeum dizajnu a nové výskumno-vývojového oddelenie Inolab. Maroš stál aj pri vytvorení prvej dlhodobej expozície slovenského dizajnu, inicioval vývoj softvéru pre hybridizáciu tvarov Hurban selector či realizoval výskumno-vývojový projekt Tatra 603 X Coupé a knižnicu materiálov Loma. Od roku 2021 riadi Slovenské centrum dizajnu.
Michala Lipková
Produktová dizajnérka, vedúca Ústavu dizajnu na Fakulte architektúry a dizajnu STU v Bratislave, kde zároveň vedie ateliér produktového dizajnu TR1MTAB so zameraním na interdisciplinárne spolupráce. Od roku 2013 vedie OZ Flowers for Slovakia, platformu prezentujúcu slovenský dizajn v zahraničí. Je facilitátorkou medzinárodnej vzdelávacej platformy Holis.
Ľubomír Ontkóc
Dizajnér a keramikár, ktorý sa vo svojej autorskej tvorbe venuje práci so žulou a jej podobnými horninami. Ako autor sa venuje aj experimentom, objavuje nové postupy, ktoré kombinuje s keramikou, kameňom a porcelánom. Prekračuje zaužívané hranice a hľadá nové materiály a možnosti, ktorého výsledkom sú úžitkové predmety na vysokej umeleckej úrovni.
Nikola Luzárová
Už viac ako 10 rokov sa stará o kurátorský výber značiek a dizajnérov na podujatiach Urban Market. Je jednou zo zakladateľov rubriky Čerstvé Ovocie_FM. Pracovala v oblasti módy, dizajnu a kreatívnej oblasti. Momentálne žije v Prahe a pôsobí v kreatívnej reklamnej agentúre.
Romi Klimeková
Venuje sa interiérovému dizajnu pod značkou RK selection. Jej tvorba bola nominovaná v interiérovej tvorbe na cenu EDIDA 2021. Spolupracuje s mnohými architektmi a rovnako spolupracuje v oblasti produktového dizajnu so slovenskou značkou Variedo, kde s architektkou Petrou Mark vyrába kolekcie kamenných stolov.
POZRITE SI PRÁCE Z MINULÝCH ROČNÍKOV: 2019 / 2018
Projekt z verejných zdrojov finančne podporil Fond na podporu umenia.
S finančnou podporou Bratislavského samosprávneho kraja.