Prihlásiť sa na medzinárodnú architektonickú súťaž BigMat International Architecture Award’25 je možné až do 15....
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Začiatok | 12.3.2020 17:30 |
Koniec | 25.4.2020 18:00 |
Miesto | Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici – Galéria v podkroví |
Adresa | Lazovná 9, Banská Bystrica, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Štátna vedecká knižnica svkbb@svkbb.eu |
Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici – Galéria v podkroví vás pozýva na výstavu maľby a plastík od Igora Faška.
Vernisáž 12. marca o 17.30 hod.
Igor Faško – Bludisko a iné ornamenty
Ak zbavíme labyrint jeho starovekej funkcie spochybňovania úsudku a klamu zmyslov ostane
hra línií v réžii matematického poriadku a estetickej pútavosti. Zároveň je už vo svojom
mýtickom pôvode pojem bludiska spájaný s architektúrou. Igor Faško výtvarne definuje tento
termín ako plošnú víziu utopického stretu hmôt, farieb a prázdnoty. Kontrast medzi výplňou,
priečkou, nosným prvkom, premostením a medzi otvorom, dierou, priekopou je mu
elementárnym výrazovým prostriedkom, ktorý ho demaskuje ako vizuálneho konštruktivistu.
Nie však v totalitnom význame manifestu Mondrianovho De Stijlu ani Malevičovho
Suprematizmu. Vo Faškových postmoderných alúziách na geometricko-predmetnú
a opartovú maľbu ide skôr o pútavé vysvetlenie Kracauerovej eseje Ornament Masy (1963),
teda o znázornenie pohybov beztvárej spoločnosti v symbolickom priestore. Tým priestorom
je labyrint, ako bezvýchodisková situácia a tú spoločnosť tvorí každý pozorovateľ, ktorého
pozornosť tento systém línií a farebných konštrukcií pohltí.
Miroslav Haľák
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu