Výber okien je pri stavbe či rekonštrukcii kľúčovou investíciou a systém SYNEGO od REHAU prináša komplexné riešenie s dôrazom na...
Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
Začiatok | 15.6.2020 18:00 |
Koniec | 24.7.2020 18:00 |
Miesto | Galerie města Třinec - KD Trisia |
Adresa | Nám. Svobody 526, Třinec, Česká republika |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Mgr. BcA. Katarína Klusová +420 604 22 88 17 kurator@knihovnatrinec.cz |
Obrazy Jana Vytisky (* 1985 v Prahe) si vydobyli pevné miesto vo vizuálnej pamäti českej výtvarnej scény. Konzistentná a napriek tomu neustále meniaca se tvorba tohoto autora je špecifickým reprezentantom ľudovej estetiky pretkanej apokalyptickými výjavmi. Tie pripomínajú fascinovanú radosť z niečoho hrôzostrašného, keď sme si ako deti na ihrisku rozprávali rôzne krvavé a desivé príbehy. Žiadna z historiek. ale nikdy nevychádzala z reality, ktorá by bola pro detského diváka príliš nepochopiteľnou a neuchopiteľnou. Príbehy o šikane, násilných príbuzných, alebo rodičoch v rozvodovom konaní nie sú dosť ultimátne na to, aby nás ich rozprávanie vzrušovalo. Takéto príbehy nekončia, môžou trvať a nahlodávať človeka pomaly a nenápadne.
Nevyhnuteľnosť zmaru na Vytiskových obrazoch je oslobodzujúca. Nič neskrývajú. Desy sú na nich stvárnené tak, ako by človeka mali práve strachu zbaviť. Dovoľujú nám sa konfrontovať s tým, čo by ako nevypovedané pôsobilo oveľa nepríjemnejšie. Viditeľná hrôza už nie je hrôzou a v človeku nastáva reakcia, ktorá je rovnako tak prirodzená ako strach- akceptácia.
Načítavam diskusiu...