Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Začiatok | 12.4.2018 18:00 |
Koniec | 15.7.2018 18:00 |
Miesto | Kunsthalle Bratislava |
Adresa | Námestie SNP 12, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Výstava |
Kontakt | Kunsthalle Bratislava +421 2 2047 1216 info@kunsthallebratislava.sk |
Kurátorka: Nina Vrbanová
Asistentka kurátorky: Krisztina Hunay
Krisztina Hunya (nezávislá kurátorka a historička umenia žijúca v Lipsku)
V slovenskom maďarskojazyčnom meste Dunajská Streda, kde Ilona Németh vyrastala a v súčasnej dobe sídli, stál jeden z hlavných oblastných cukrovarov blízko jej domova.
Zlatý vek cukrovarskej horúčky 19. storočia v tomto regióne zatienili vojny a socialistická centralizácia. Po roku 1989 na Slovensku továrne, ako napríklad Sládkovičovo, spomenuté v autorkinom videu, padli za obeť rychlej privatizácii a prevzali ich často skorumpovaní miestni majitelia či nakoniec zahraničné spoločnosti, ktoré sa neusilovali o záchranu upadajúceho priemyselného odvetvia.
A akonáhle boli zrušené subvencie a cenové regulácie EÚ v prospech importu cukru z lacných postkoloniálnych regiónov, zvyšné továrne podliehali výhradne záujmom investorov. Len veľmi málo cukrovarov na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku funguje dodnes.