Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Deana Kolenčíková: Pomaly ďalej zájdeme

Výtvarníčka Deana Kolenčíková reaguje na pálčivú otázku rýchlej módy a nadprodukcie lacných odevov v globálnom meradle, pričom jej odpoveďou je spomalenie a príklon k skutočnej lokálnosti.
Kalendárium
Red 415.10.2019
850+0
Začiatok18.10.2019
18:00
Koniec13.11.2019
23:59
MiestoT3 – kultúrny prostriedok
AdresaTrnavské mýto ,
Bratislava,
Slovensko
Druh podujatiaVýstava
KontaktJana Babušiaková
0905 539 166

T3-kultúrny prostriedok ako multifunkčný priestor v širšom centre mesta ponúka od roku 2017 Bratislavčanom možnosť spoznať súčasnú alternatívnu kultúru mimo tradičných priestorov. Mladí umelci vstupujú do nevšedného priestoru bývalej električky so site specific inštaláciami a cieľom využiť špecifiká, ktoré v sebe nesie jeho umiestnenie v centre rozvíjajúceho sa mesta na najväčšej dopravnej tepne Bratislavy.

Exteriérová inštalácia Deany Kolenčíkovej na Trnavskom mýte reaguje na odstavený električkový vozeň ako bývalú súčasť dopravného systému, ktorý primárne slúži na rýchle dopravenie z bodu A do bodu B. Rýchlosť a spomalenie sa stalo inšpiráciou jej intervencie, pričom ich význam prenáša z roviny transportu do roviny konzumu a nákupného správania súčasného človeka s dôrazom na tzv. rýchlu módu, pre ktorú je typické rýchle striedanie kolekcií a lacná produkcia.

S vozňom pracuje ako so symbolom, ale zároveň ho využíva ako podstavec, na ktorý umiestňuje inštaláciu, vytvorenú z najbežnejších zložiek našich šatníkov. Imitáciou šnúry na sušenie prádla vychyľuje vozeň z jeho pôvodnej funkcie a kusy odevu mení na verejné komunikačné médium, hlásajúce posolstvo o tom, že rýchla móda môže mať za následky vykoľajenie celej spoločnosti.

Kolenčíková upozorňuje na ukotvenie Bratislavy v sieti týchto globálnych vzťahov a na našu spoluúčasť na nich, ktorú si často vnorení do lokálneho priestoru neuvedomujeme. Neďaleká Tržnica, ako symbol miestnych ekonomických vzťahov, už totiž dávno neponúka len lokálne produkty ale často i odevy, privezené z druhej strany sveta, ktoré môžeme zakúpiť u miestnej známej trhovkyne. Globálny trh sa nám stal dôverným priestorom.

Autorkinou odpoveďou na túto situáciu je dôraz na skutočnú lokálnosť. Súčasťou vernisáže je i večera, pripravená autorkou zo surovín, nakúpených výlučne v Tržnici. Na túto večeru prizýva i miestnu komunitu predajcov Tržnice s cieľom posilniť miestne komunitné vzťahy, ktoré sa tak môžu stať pilierom nielen miestnej drobnej ekonomiky, ale najmä medzispoločenského a medzigeneračného zblíženia.

Deana Kolenčíková (*1990) študovala na VŠVU v Bratislave, absolvovala stáže na Akademie der bildenden Kunst v Rakúsku a na Nottingham Trent University vo Veľkej Británii. Vo svojej tvorbe sa zo začiatku venovala prevažne fotografii, ale časom sa stala len jedným z médií, ktorým sa venuje. Často sa zaoberá inštaláciami a intervenciami do verejného priestoru a vo svojich prácach reaguje na rôznorodé sociálne, spoločenské a politické problémy konkrétneho miesta, na ktorom sa nachádza.

Kurátorka: Jana Babušiaková
Výstava vznikla s finančnou podporou BSK.

Mapa podujatia

Vložené
15. október 2019
0
85
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím