Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Začiatok | 13.4.2017 17:00 |
Koniec | 13.4.2017 19:00 |
Miesto | Kunsthalle Bratislava |
Adresa | Nám SNP 12, Bratislava, Slovensko |
Druh podujatia | Podujatie |
Kontakt | Kunsthalle Bratislava 02/204 715 04 kunsthallebratislava@gmail.com |
Anton Vidokle and Arseny Zhilyaev
Art Without Death: Russian Cosmism
13. apríl 2017, 17:00 hod. / 13th April 2017, 5pm
Kunsthalle KLUB
Prednáška a premietanie / Lecture and screening
Prednášku pripravil APART v spolupráci s projektom SOFT NORM (VŠVU) a Kunsthalle Bratislava. Uskutoční sa v rámci výstavy Apart: Možnosť uchovávania / Possibility of Preserving
Viac info: http://apart.sk/parallax/possibility-of-preserving/
Please scroll down for English
Ruský vizuálny umelec Arseny Zhilyaev (1984) predstaví vo svojej prednáške pôvod hnutia ruský kozmizmus, jeho hlavné línie a predstaviteľov (Nikolai Fyodorovich Fyodorov, Konstantin Tsiolkovsky, Vladimir Vernadsky a Alexandre Chizevsky). Umelec, kurátor a filmový tvorca Anton Vidokle (1965) predstaví a premietne svoje filmy z trilógie o ruskom kozmizme This is Cosmos (2014) a The Communist Revolution Was Caused By The Sun (2015). Prednášku a premietanie zakončia diskusiou s publikom.
Hnutie kozmizmu sa dovolávalo materiálnej nesmrteľnosti a znovuzrodenia, ako aj cestovania do vesmíru. Jeho korene sú v spiritualite 19. storoča v Rusku. Doktrína nesmrteľného života v nekonečnom vesmíre odzrkadľuje dobový optimizmus vo vede a v umení. Utopické science-fiction myslenie kozmistov malo odvtedy výrazný vplyv na umenie, vedu a politiku ako predrevolučného, tak aj Sovietskeho Ruska.
„Z pohľadu dneška kozmizmus, napriek tomu že bol zatienený Sovietskou ideológiou otvára nové perspektívy interpretácií Ruskej avantgardy a taktiež ideologického a politikého nastavenia Ruska od predrevolučných čias až do súčasnosti. Ako príklad uveďme texty Nikolaja Fedorova (1829-1903), v ktorých deklaroval presvedčenie, že najvyšším cieľom technológie musí byť prekonanie smrti; všetci ľudia, ktorí kedy na Zemi žili musia byť znova oživení. Kozmisti tiež boli vizionárskymi priekopníkmi vesmírneho cestovania. Pre Fedorova predstavovala napríklad kolonizácia ďalších planét nevyhnutný následok nedostatku životného priestoru na Zemi po znovuoživení mŕtvych. Ďalším kľúčovým myšlienkovým momentom hnutia je koncept múzea, využívajúci relikvie, ktoré uchovávajú všetko potrebné pre vzkriesenie duší jednotlivcov. Fedorov, rovnako ako zakladateľ suprematizmu Kazimir Malevič veril, že po smrti Boha bude múzeum jediným miestom, kde bude možná transhistorická jednota.“
(úryvok z anotácie pripravovanej výstavy v koncepcii Antona Vidokla, Arsenyho Zhilyaeva a Borisa Groysa s názvom Art Without Death: Russian Cosmism, ktorá sa bude konať v HKW Berlin v septemberi tohto roka; https://www.hkw.de/en/programm/projekte/2017/art_without_death_russian_cosmism/start.php)
Anton Vidokle je umelec, kurátor a filmár, zakladateľ portálu e-flux. Vystavoval na Documenta 13, na Benátskom bienále a Bienále v Lyone. V roku 2016 prezentoval svoj science fiction film 2084 na Bienále v Montrealy, This is Cosmos (2014) na Berlinale, Bienále v Shangai a vo Witte de With v Rotterdame. Žije v New Yorku a Berlíne.
Arseny Zhilyaev skúma vo svojom diele dedičstvo Sovietskej muzeológie z revizionistickej perspektívy. Od roku 2011 je ko-editorom moskovského magazínu o umení Khudozhestvennyi Zhurnal. Jeho dielo bolo prezentované na Liverpool Biennale (2016) a Triennale v Ljubljani, ale aj v Paríži, San Franciscu a Tretyakov State gallery v Moskve (2012).
Tento projekt bol podporený z verejných zdrojov poskytnutých Fondom na podporu umenia.
Projekt SOFT NORM: From Historical Awareness to Civil Engaged Art Practises je financovaný z grantu PATTERNS LECTURES