Advertorial

Kúpeľne snov - novinky značky hansgrohe

Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...

Veľkoplošné zasklenia od spoločnosti Internorm – maximálna flexibilita

Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.

Myotis - všetko pre Vaše interiéry...

Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.

Dizajn sa spája s prirodzenosťou: nové drevo-hliníkové okno od spoločnosti Internorm

Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...

Čo by ste na Krížnej ulici chceli o tri roky?

Metropolitný inštitút Bratislavy sa v online dotazníku pred plánovanou obnovou Krížnej ulice pýtal na potreby a názory ľudí, ktorí na Krížnej žijú, pracujú alebo ňou prechádzajú.
Diskusia
Red 421.05.2020
1510+0
Čo by ste na Krížnej ulici chceli o tri roky?

Pri otázke: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny respondentov v online dotazníku realizovanom v rámci plánovanej obnovy Krížnej ulice povedali, že chcú na ulici viac zelene. Pri otázke, čo by v budúcnosti na ulici nechceli, odpovedala takmer polovica respondentov, že neregulované parkovanie. Ďalších 40 percent respondentov by nechcelo na ulici herne.

Chodíte do Medickej záhrady? Až 80,5 % respondentov v online dotazníku, ktorý bol robený v rámci zisťovania potrieb ľudí na Krížnej ulici, odpovedalo, že nejakým spôsobom tento verejný priestor využíva. V okolí Krížnej ulice je okrem Medickej záhrady k dispozícii ďalších desať verejných priestranstiev, ktoré však ľudia využívajú podstatne menej. Relatívne využívaný a pozitívne hodnotený je ešte cyklochodník Blumentálska; negatívne vnímaný je parčík na Americkom námestí, hoci je intenzívne využívaný vďaka zastávkam MHD.

Respondenti si mohli zvoliť viaceré možnosti
Respondenti si mohli zvoliť viaceré možnostizdroj:MIB

Na potreby a názory ľudí, ktorí žijú, pracujú alebo prechádzajú Krížnou sa Metropolitný inštitút Bratislavy pýtal v online dotazníku pred plánovanou obnovou Krížnej ulice. Do dotazníka sa v priebehu februára zapojilo takmer 3000 ľudí. Na zber dát v skupinách ľudí, ktorí menej využívajú internet, sú zamerané ďalšie formy participatívneho procesu.

Je podľa vás Krížna atraktívna?

Ľudia zapojení do dotazníka hodnotia jednotlivé aspekty Krížnej skôr negatívne. Prevažuje negatívne hodnotenie najmä pri podmienkach pre chodcov a cyklistov, zeleni a hlučnosti. Krížnu za celkovo atraktívnu považuje len desatina respondentov.

Hoci Krížna ulica trpí veľkým množstvom áut, väčšina ľudí v dotazníku uviedla, že na svoj presun Krížnou najčastejšie využívajú MHD alebo sa presúva pešo. Auto ako spôsob prepravy je síce zastúpené pre všetky účely cesty, nikde však dominantne.

Dostupnosť MHD je zároveň na Krížnej jedným z mála hodnotených kritérií, s ktorým je väčšina respondentov spokojných.   

zdroj:MIB

O 3 roky chceme viac zelene

V odpovediach na otvorenú otázku: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny (63,4%) respondentov povedali, že chcú na ulici viac zelene, 43,6% ľudí uviedlo menej áut a najmä ich reguláciu a usporiadanie, 31,4% by chcela na Krížnej lepšie podmienky pre chodcov. Naopak, obyvatelia by na Krížnej nechceli mať neregulované parkovanie (43,6%), herne (40,6%) a celkovo autá (15,6%).

Projekt revitalizácie Krížnej bude ulicu riešiť „od fasády k fasáde“ tak, aby sa v priebehu niekoľkých rokov zmenila na príjemný bulvár. Z odborného pohľadu je Krížna široká mestská ulica s viacerými dopravnými pruhmi, ktorej však chýba stromová alej. Typické pre bulvár na rozdiel od tranzitnej ulice (ako je napríklad Račianska alebo Rožňavská) sú najmä kompaktná mestská zástavba s otvoreným parterom, ktorý komunikuje s okolím a široké chodníky pre pohodlný pohyb a pobyt ľudí.

Súvisiace články

Vložené
21. máj 2020
0
151
Hlavný obsahHlavný obsah
Čakajte prosím