Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Pri otázke: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny respondentov v online dotazníku realizovanom v rámci plánovanej obnovy Krížnej ulice povedali, že chcú na ulici viac zelene. Pri otázke, čo by v budúcnosti na ulici nechceli, odpovedala takmer polovica respondentov, že neregulované parkovanie. Ďalších 40 percent respondentov by nechcelo na ulici herne.
Chodíte do Medickej záhrady? Až 80,5 % respondentov v online dotazníku, ktorý bol robený v rámci zisťovania potrieb ľudí na Krížnej ulici, odpovedalo, že nejakým spôsobom tento verejný priestor využíva. V okolí Krížnej ulice je okrem Medickej záhrady k dispozícii ďalších desať verejných priestranstiev, ktoré však ľudia využívajú podstatne menej. Relatívne využívaný a pozitívne hodnotený je ešte cyklochodník Blumentálska; negatívne vnímaný je parčík na Americkom námestí, hoci je intenzívne využívaný vďaka zastávkam MHD.
Na potreby a názory ľudí, ktorí žijú, pracujú alebo prechádzajú Krížnou sa Metropolitný inštitút Bratislavy pýtal v online dotazníku pred plánovanou obnovou Krížnej ulice. Do dotazníka sa v priebehu februára zapojilo takmer 3000 ľudí. Na zber dát v skupinách ľudí, ktorí menej využívajú internet, sú zamerané ďalšie formy participatívneho procesu.
Je podľa vás Krížna atraktívna?
Ľudia zapojení do dotazníka hodnotia jednotlivé aspekty Krížnej skôr negatívne. Prevažuje negatívne hodnotenie najmä pri podmienkach pre chodcov a cyklistov, zeleni a hlučnosti. Krížnu za celkovo atraktívnu považuje len desatina respondentov.
Hoci Krížna ulica trpí veľkým množstvom áut, väčšina ľudí v dotazníku uviedla, že na svoj presun Krížnou najčastejšie využívajú MHD alebo sa presúva pešo. Auto ako spôsob prepravy je síce zastúpené pre všetky účely cesty, nikde však dominantne.
Dostupnosť MHD je zároveň na Krížnej jedným z mála hodnotených kritérií, s ktorým je väčšina respondentov spokojných.
O 3 roky chceme viac zelene
V odpovediach na otvorenú otázku: Aká by mala byť Krížna ulica a jej okolie o 3 roky? majú ľudia silné preferencie. Takmer dve tretiny (63,4%) respondentov povedali, že chcú na ulici viac zelene, 43,6% ľudí uviedlo menej áut a najmä ich reguláciu a usporiadanie, 31,4% by chcela na Krížnej lepšie podmienky pre chodcov. Naopak, obyvatelia by na Krížnej nechceli mať neregulované parkovanie (43,6%), herne (40,6%) a celkovo autá (15,6%).
Projekt revitalizácie Krížnej bude ulicu riešiť „od fasády k fasáde“ tak, aby sa v priebehu niekoľkých rokov zmenila na príjemný bulvár. Z odborného pohľadu je Krížna široká mestská ulica s viacerými dopravnými pruhmi, ktorej však chýba stromová alej. Typické pre bulvár na rozdiel od tranzitnej ulice (ako je napríklad Račianska alebo Rožňavská) sú najmä kompaktná mestská zástavba s otvoreným parterom, ktorý komunikuje s okolím a široké chodníky pre pohodlný pohyb a pobyt ľudí.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu