Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Primátor bratislavy Matúš Vallo podpísal včera s ministrom dopravy Andrejom Doležalom a Železnicami Slovenskej republiky Memorandum o spolupráci pri realizácii projektu rozvoja Hlavnej stanice a jej priľahlého územia.
Hlavnú stanicu a priestor okolo nej bude riešiť veľká architektonická súťaž. Kroky k modernizácii, ktoré Hlavnú stanicu prenesú do 21. storočia, sú možné jedine za účasti štátu. S Metropolitný inštitút Bratislavy je magistrát zároveň pripravený už tento rok realizovať viaceré dočasné vylepšenia verejného priestoru po tom, ako ŽSR poskytnú pre tento účel ich pozemky pred budovou stanice.
Po prebiehajúcej rekonštrukcii Námestia slobody, ukončenej architektonickej súťaži na Námestie SNP a Kamenné námestie a pripravovanej súťaži na Hodžovo námestie je bližšie k realite aj nová podoba vlakovej stanici a jej okolia. Hlavná stanica je jednou zo vstupných brán do Bratislavy, denne ňou prejdú tisícky obyvateliek a obyvateľov, návštevníkov mesta a turistov. Tvorí prvý dojem z hlavného mesta a ako verejný priestor zásadne ovplyvňuje kvalitu bežného života.
Budúcu podobu Hlavnej stanice určí medzinárodná urbanisticko-architektonicko-krajinárska súťaž, ktorá bude vyhlásená do konca tohto roka. Základné podklady k súťaži, ktoré pripravil Metropolitný inštitút Bratislavy, boli ministerstvu dopravy a ŽSR prezentované v októbri 2021.
Okrem predstaničného námestia bude súťaž riešiť širšie územie ohraničené Pražskou, Šancovou a Žabotovou ulicou.
Úlohou odborníkov bude pracovať s danou zónou ako s jedným celkom a priniesť najlepšie možné riešenie nielen z hľadiska architektúry, ale aj dopravy. Vyhláseniu architektonickej súťaže bude predchádzať vypracovanie urbanisticko-ekonomickej štúdie, ktorá okrem iného zanalyzuje aj možnosti financovania, vrátane možnosti PPP modelu pre vstup investora do projektu. Nevyhnutným podkladom bude aj dopravná štúdia, v rámci ktorej sa budú analyzovať toky cestujúcich a rôzne varianty dopravného riešenia.
Faktom je, že realizácia návrhu, ktorý vzíde zo súťaže, potrvá roky. Magistrát spoločne s MIB preto plánujú už tento rok začať s realizáciou viacerých rýchlych dočasných zásahov v priamom okolí stanice, vrátane na pozemku ŽSR pred budovou stanice, ktorý majú dať k dispozícii pre tento účel. K väčším projektom bude patriť zmena dlažby predstaničného priestoru, úprava a doplnenie zelene a osvetlenia.
Zdroj: Matúš Vallo