Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Diplomovú prácu predstavujeme so skráteným autorským textom:
Základným cieľom diplomovej práce je poskytnúť všeobecný pohľad na hudbu v architektúre, vymedziť historické vnímanie vzťahu architektúry a hudby, poukázať na ich vzájomné prepojenia a paralely.
Východiskom pre splnenie stanoveného cieľa je zameranie sa na teoretické vymedzenie základných pojmov, ktoré sa týkajú architektúry v prepojení na hudbu a zároveň analýza metód interpretácie hudby do architektúry s ohľadom na historický kontext, ako aj súčasné vnímanie tohto prepojenia. Hlavnou snahou predkladanej práce je teda poukázať na vzájomnú prepojenosť týchto umeleckých smerov.
Interpretáciou frekvencie, intenzity, rytmu, melódie a ďalších parametrov do karteziánskej sústavy v programe Grasshopper vznikol zhluk bodov znázorňujúci tieto atribúty v 3D priestore. Extrahované hodnoty boli získané z hudobných softvérov Sonic visualizer, Adobe Audition, Cubase 5 a notového záznamu.
Na základe komplexných informácií bolo možné postupne znázorniť skladby v priestore. Pri analýze skladieb rôznych hudobných žánrov vznikali postupne abstraktné čiarové modely, odrážajúce matematické hodnoty digitálneho hudobného záznamu.
Vzhľadom na komplexnosť záznamu boli následne vrstvené ďalšie parametre (rytmus, rozdelenie do časových intervalov…) Na základe dĺžky tónov im bola priradená geometria (guľa, kocka). Veľkosť telies odrážala dĺžky tónov v skladbe.
Následne bola pridaná transparencia na základe prítomnosti prízvučných tónov a delenia tónov do časových intervalov v notovom zápise skladby. Metaball tak tvoril ďalšiu obálku okolo priestorovej geometrie.
Výsledkom je hudobný multipavilónový priestor.
Celou geometriou plynie trasa, ktorá prevedie návštevníka hudobného pavilónu. Chronologicky znázorňuje skladbu, umožňuje prežívať rôzne priestorové atmosféry.
Podklady: Monika Studničná