Integrované dverové systémy predstavujú riešenie, ktoré spája vysoké technické nároky s architektonickou...
Dá sa šetriť bez ujmy na dizajne?
Architekti zo štúdia HENN stavili na prirodzenosť dreva, precízne navrhnutú akustiku a premyslený...
Tiché a bezkontaktné dovieranie dverí dopĺňajú ergonomické madlá v rôznych dizajnových a funkčných prevedeniach, vrátane...
Bývanie na južných svahoch alpského predhoria.
Kombinácia Silky so železobetónovým skeletom sa v tomto projekte ukázala ako ideálne riešenie pre...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Projekt prístavby základnej školy v Dobřichoviciach získala kancelária SHA na základe víťazstva v architektonickej súťaži, ktorú v roku 2008 vyhlásilo vedenie mesta Dobřichovice. Riešené územie sa nachádza priamo v centre. Jedná sa o pohľadovo veľmi exponované miesto. Vstup do existujúcej školy bol v blízkosti rohu rušnej križovatky a neponúkal žiadny nástupný priestor. Verejné priestranstvo s ihriskom na južnej - dvornej strane existujúcej školskej budovy bol jediným zhromažďovacom miestom pre žiakov. Bolo vzdialené od vstupu do školy a dosiahnuteľné iba okľukou.
Celková hmota novej prístavby maximálne využíva celý pozemok až k jeho východnému okraju. Vzniká tým budova, zložená z existujúcej a novej časti o celkovej dĺžke70 metrov. škola sa tiahne pozdĺž ulice 5. mája. Hlavný vstup do budovy bol umiestnený z východnej strany, tj. V mieste, kde bolo možné vytvoriť dostatočne veľký a bezpečný priestor na zhromažďovanie žiakov pred a po vyučovaní.Nová prístavba je rozdelená na dve hmoty. Prvá, trojpodlažná časť priamo nadväzuje na existujúcu budovu a pôdorysne približne kopíruje zbúranú najstaršiu časť školy. Druhá, dvojpodlažná časť je tvorená súborom jednotlivých hmôt učební a kabinetov okolo širokej stredovej chodby s odpočinkovými kútmi. Obe časti spája centrálny stredový priestor so schodiskom a polootvoreným priestorom multifunkčnej "knižnice". Hmotovo sú obe časti komplexu spojené veľkou strechou, ktorá spája menšie časti kompozície v jeden celok a prináša silnejšiu a razantnejšiu mierku.
Nové časti školy sú komponované tak, aby vznikol pohodlný, prehľadný a presvetlený vnútorný priestor školy a aby učebne mali výhľad prevažne do kľudného južného a východného priestoru a boli dostatočne presvetlené.Vstupná časť je navrhnutá ako dvojpodlažná, využívajúca úroveň medzi 1.NP a suterénom, kde sú umiestnené centrálne šatne žiakov. Zo vstupného priestoru možno priamo pokračovať o pol poschodia vyššie do 1.NP.
Učebne a kabinety sú zorganizované do podobných dvojpodlažných blokov, ktoré sa niekoľkokrát opakujú. Medzery medzi jednotlivými blokmi privádzajú do vnútorných priestorov školy denné svetlo. Toto riešenie prispieva k zmenšeniu merítka a lepšie kontextuálne nadväzuje na rozptýlenú zástavbu objektov na juhu a východe.
Nová časť budovy je sa existujúcu budovou školy spojená v úrovni prízemia i poschodia. Existujúca aj nová časť školy má každá svoje schodisko. Bezbariérová prevádzka je v prípade potreby riešená prípravou šachty pre výťah, prístupný priamo z pešej zóny ulice 5. mája a spájajúci všetky podlažia. Hlavný priestor, "námestíčko", pred vstupom do školy je upravený tak, že použitými materiálmi a detailami nadväzuje na predchádzajúcu úpravu školského dvora a vytvára tak jednotný parter okolo školy. Navrhnuté hmotové a prevádzkové riešenie je podporené voľbou materiálov fasády.
Jednotlivé bloky učební sú obložené drevenými latami z červeného cédra. Technické riešenie tohto obkladu spolu s návrhom verejnej zelene v parteri počíta s pokrytím časti drevenej fasády popínavou zeleňou. Navrhnuté hmotové a prevádzkové riešenie je podporené voľbou materiálov fasády. Jednotlivé bloky učební sú obložené drevenými latami z červeného cédra. Technické riešenie tohto obkladu spolu s návrhom verejnej zelene v parteri počíta s pokrytím časti drevenej fasády popínavou zeleňou.
podklady: Šafer Hájek architekti s.r.o.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu