Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Študentský tím Team FAST z Technologickej univerzity v Eindhovene postavil zmenšený funkčný model automobilu, ktorý v pohonnej jednotke využíva kyselinu mravčiu. Nový princíp má podstatnú výhodu oproti existujúcim pohonom na báze vodíka alebo elektriny. Informáciu zverejnil portál univerzity.
Študenti vo svojej práci demonštrovali možnosti využitia nedávneho objavu. Konkrétne vynašli katalyzátor, umožňujúci vytvoriť kyselinu mravčiu z vodíka a kysličníka uhličitého a naopak. Samotný druh chemickej reakcie nie je žiadnou novinkou. Podstatná inovácia spočíva v jej dostatočnej rýchlosti na uvoľnenie vodíka pre pohon motora.
Chod vozidla teda zabezpečuje vodíkové palivo a kyselina mravčia slúži ako jeho veľmi efektívna zásobáreň. Osobné auto s plnou nádržou kyseliny mravčej by malo zvládnuť bez tankovania asi 500 kilometrov.
Podobnej hodnote sa v súčasnosti približujú autá s nádržami so stlačeným kvapalným vodíkom, ako je napríklad japonská Toyota Mirai s deklarovaným dojazdom 483 kilometrov. Aj dojazd niektorých elektromobilov by sa už pomaly mal dostať nad túto hranicu.
Kyselina mravčia nepotrebuje potenciálne nebezpečné vysokotlakové nádrže, a je teda ideálnym médiom na prepravu potrebného vodíka. Dá sa vyrábať pomocou zelenej energie, s použitím elektrického prúdu zo solárnych alebo veterných elektrární.
Výhodou nového konceptu je, že na distribúciu paliva sa môže využiť sieť existujúcich benzínových čerpadiel. Nie je potrebné stavať žiadne nové nabíjacie stanice a ani zariadenia pre plnenie vysokotlakových nádrží.
V celom procese uskladňovania a uvoľňovania vodíka vystupuje kysličník uhličitý, ktorý však slúži iba ako nosič paliva a sústavne sa recykluje. Výsledkom je napokon čistá energia z vodíka.
V budúcom roku plánuje študentský tím využiť kyselinu mravčiu pri pohone niektorého z komerčných vodíkových áut.