Spoločnosť Hansgrohe, známa svojimi inovatívnymi riešeniami kúpeľní a kuchýň, rozšírila ponuku svojich produktov nad rámec tradičných batérií a...
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Európska značka okien číslo jeden rozširuje svoj sortiment o nové drevohliníkové okno HF 520 s plošne...
Pilotná výroba paliva e-diesel bola spustená v spolupráci s nemeckým startupom Sunfire v Drážďanoch.
Pri výrobe sa používa elektrina z obnoviteľných zdrojov, ako je veterná, solárna alebo vodná energia. Potrebný vodík sa získava z vody reverzibilnou elektrolýzou, pričom kyslík sa vypúšťa späť do ovzdušia. Vodík sa potom mieša s CO2, ktorý sa premení na oxid uhoľnatý (CO) v dvoch chemických procesoch a výsledkom je číra kvapalina vytvorená z uhľovodíkov s dlhým reťazcom. Nazýva sa blue crude a jej rafinovaním vznikne konečný produkt - syntetická ekologická nafta.
Podľa vyjadrenia Audi sa CO2 získava z bioplynu, ale aby sa procesu pridal ďalší ekologický aspekt, dal by sa získavať aj z okolitého vzduchu , čím by sa z neho odstraňovali skleníkové plyny.
Sunfire tvrdí, že analýza syntetickej nafty ukazuje, že má lepšie vlastnosti ako fosílne palivá. Neobsahuje síru a fosílne oleje a je šetrnejšia k životnému prostrediu. Energetická účinnosť procesu vytvárania paliva s využitím obnoviteľných zdrojov energie sa pohybuje okolo 70 %.
„Motor beží tichšie a vzniká menej znečisťujúcich látok," hovorí technologický šéf Sunfire Christian von Olshausen. Palivo možno kombinovať s bežnou motorovou naftou, ako sa to robí aj v prípade bionafty.
Drážďanská továreň je dimenzovaná na produkciu 42 galónov (160 litrov) syntetickej nafty denne, obe spoločnosti však majú zámer vybudovať väčšiu továreň.
„Ak dostaneme prvé objednávky, budeme pripravení komercializovať naše technológie," hovorí von Olshausen.
Trhová cena syntetickej nafty by sa mala pohybovať v rozmedzí 1 - 1,50 eura za liter, čo by bolo len o málo viac ako súčasné ceny nafty v Európe. Bude však do značnej miery závisieť aj od ceny elektriny.
Zdroj itnews.