Už po štvrtýkrát majú slovenskí architekti možnosť zúčastniť sa medzinárodnej architektonickej súťaže BigMat International...
Projekt „IBV Lietava – 4 domy pri lese“ ponúka premyslené riešenia s dôrazom na tradíciu a...
Tento inovatívny systém presklených priečok s paralelne posuvnými dverami a tromi prepojenými krídlami prináša elegantné...
Kľučka od Barbory Škorpilovej je odrazom súčasnej estetiky a technológií. Inšpirovaná tvarom ohnutého papiera, spája jemné línie s moderným...
Spoločnosť mmcité predstaví na výsteve v Miláne novú kolekciu Linfa od AG&P greenscape a Cattaneo design.
Realizácia s použitím riešení od spoločnosti JAP FUTURE, ktorá dodala prémiový interiérový sortiment dotiahnutý do všetkých detailov
Mimoriadne štíhly rám zvyšuje podiel skla s cieľom maximalizovať dopad svetla a vytvára vzhľad pevného modelu...
Česká firma Janošík balansuje na hranici možného.
Sklenené priečky od spoločnosti Milt ako kľúčový prvok moderného dizajnu
ICONIC: Kľučka, ktorá spája históriu s modernou eleganciou
REHAU Window Solutions získalo ocenenie German Design Award 2025 za vynikajúce riešenie okien ARTEVO TERRA.
Nech už staviate, renovujete alebo navrhujete výplne otvorov, teraz máte jedinečnú príležitosť získať prémiové okná za...
Moderná architektúra založená na využití skla redefinuje vnímanie životného priestoru.
Ak hľadáte pre realizáciu svojich návrhov partnera, ktorý sa vie prispôsobiť náročným požiadavkám, tak nasledujúce riadky sú určené pre Vás.
Odolná konštrukcia zaručuje dlhoročné bezproblémové používanie,...
Ruský premiér Dmitrij Medvedev oznámil povinné inštalovanie nabíjačiek pre všetky doterajšie klasické čerpacie stanice na území celej krajiny. Do platnosti vstúpi vyhláška, ktorá od 1. novembra 2016 zavádza túto povinnosť uskutočniť celoplošne.
Na tom by v princípe nebolo nič zlé a z Ruska by sa zrazu krajina s najväčším počtom verejných nabíjacích miest pre elektroautá. Problém je inde. Nariadenie zatiaľ nešpecifikuje parametre, ktoré by mali spĺňať nainštalované nabíjacie zariadenia. A keďže celý proces má prebehnúť bez štátnych dotácií, je pravdepodobné, že prevádzkovatelia čerpacích staníc siahnu po najlacnejších riešeniach. Cena hardvéru bez inštalácie sa v takom prípade pohybuje pod 1500 dolárov / stojan. Nabitie akumulátorov by potom trvalo až deväť hodín. Jedno parkovacie miesto by tak denne mohlo obslúžiť o niečo viac ako dva elektromobily (každý by na "pumpe stál" asi podeň).
Vyhláška však nešpecifikuje, aký typ nabíjacích staníc budú musieť čerpačky vybudovať. A keďže celý proces má prebehnúť bez štátnych dotácií, je pravdepodobné, že prevádzkovatelia čerpacích staníc siahnu po najlacnejších riešeniach. Cena hardvéru bez inštalácie sa v takom prípade pohybuje pod 1500 dolárov / stojan.
Podľa The Moscow Times sa elektromobily začali predávať v Rusku v roku 2011 a doteraz bolo predaných len 500 takýchto áut. Za celý minulý rok sa predalo len 140 elektrických vozidiel a za prvý polrok 2015 menej ako 50.
Bolo by teda čo naprávať (Rusko je teraz rozlohou najväčší štát na svete a má 146 267 300 obyvateľov, vrátane obsadeného Krymu). Uvidíme ako sa to podarí. Asi k úspechu alternatívnych ekologických riešení bude treba viac opatrení.
Nechce sa vám vypisovať vaše údaje? Prihláste sa a komentujte pod svojím účtom.
Nemáte ešte účet? Zaregistrujte sa tu