Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Recepčná, taxikár, bezpečnostná stráž, niektoré miesta v sektore služieb - sú pracovné pozície, nad ktorými by mala ako prvá prevziať kontrolu umelá inteligencia. Podľa najnovších výskumov, od roku 2035 majú roboti v Japonsku zastávať takmer 49 % vybraných pracovných funkcií, kým v USA by to malo byť 47 % a vo Veľkej Británii 35 %.
Hlavným dôvodom nahrádzania ľudí robotmi nie sú ani tak obavy zo starnúcej japonskej populácie, ako skôr snaha ukázať, že pracovné pozície, v ktorých sa činnosti dookola opakujú, môže vykonávať aj umelá inteligencia. V takomto prípade by sa uvoľnila pracovná sila pre posty, v ktorých sú potrebné tvorivé schopnosti, empatia či analýza abstraktných myšlienok. „Miesta v službách, ktoré si vyžadujú kreativitu, komunikáciu, empatiu alebo vyjednávanie by bolo ťažké nahradiť výpočtovou technikou," vysvetľuje vedúci pracovník výskumu Yumi Wakao.
Japonsko úspešne odštartovalo éru robotov už v júni tohto roka, konkrétne prvým robotom pracujúcim na recepcii. V zábavnom parku Henn-na Hotel,naopak,pomáha robotické rameno ukladať batožinu do skríň a odomykať hotelové izby zákazníkom. Systém funguje na princípe rozpoznávania tvárí, takže návštevníci nepotrebujú ani kľúče ani čipové karty.