Climate of innovation
Ivanská cesta 30/A
Bratislava
Okná pre pasívne domy
Galvaniho 15 B
Bratislava
Tehelná 1203/6
Zlaté Moravce
BIM knižnice a objekty
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Dokonalá izolácia
Stará Vajnorská 139
Bratislava
Prielohy 1012/1C
Žilina
Štúrova 136B
Nitra
Tím zo Swiss Federal Institute of Technology predviedol, že pre takúto úlohu možno využiť drony. Záchytná konštrukcia na oboch stranách slúži na ukotvenie lana, z ktorého dokážu drony začať viazať povrazový most.
V laboratórnych podmienkach využili pre vývoj dvojicu lešení. Letku troch dronov sa im podarilo naprogramovať na spoločnú spoluprácu. Drony vedia ukotviť lano o záchytný bod, viesť laná určenou trasou a viazať uzly na potrebných miestach. Výsledkom je viac ako 7-metrový povrazový mostík. Drony sa riadia nielen presným algoritmom pohybu, ale berú do úvahy aj to, či ostatné stroje v letke už stihli spraviť úlohu ktorá predchádza ďalšej, alebo nie.
Takáto technológia môže pomôcť pri záchranných prácach alebo pri budovaní premostenia v nedostupných oblastiach. Hoci na drobné kvadrikoptéry nemožno naložiť ťažšie laná, technológiu možno preniesť na pracovné stroje väčšieho kalibru. Ťažšie možno vo videu spozorovať, že celá miestnosť je vybavená systémom na sledovanie pohybu, ktorý sníma polohu dronov vzhľadom na lešenie aj navzájom. Tieto údaje potom spracúva počítač, ktorý posiela príkazy lietajúcim kvadrokoptéram.Podľa výskumníkov má povrazový most poslúžiť ako demonštrácia toho, že lietajúce drony sú schopné samostatne zhotoviť nosnú konštrukciu.
Pozrite si video z procesu viazania lanového mostu
Zdroj a viac informácií nájdete na stránke ETH Zürich.